Vyhláška č. 545/2006 Sb. o kvalitě dodávek plynu a souvisejících služeb v plynárenství
se změnami: | 396/2011 Sb. |
uveřejněno v: | č. 177/2006 Sbírky zákonů na straně 7498 |
schváleno: | 29.11.2006 |
účinnost od: | 01.01.2007 |
[Textová verze] [PDF verze (96 kB)] |
545/2006 Sb.
VYHLÁŠKA
ze dne 29. listopadu 2006
o kvalitě dodávek plynu a souvisejících služeb v plynárenství
Změna: 396/2011 Sb.
Energetický regulační úřad (dále jen "Úřad") stanoví podle § § 98a
odst. 2 písm. c) zákona č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání a o
výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých
zákonů (energetický zákon), ve znění zákona č. 158/2009 Sb.:
ČÁST PRVNÍ
OBECNÁ ČÁST
§ 1
Předmět úpravy
Tato vyhláška stanoví požadovanou kvalitu dodávek a služeb
souvisejících s regulovanými činnostmi v plynárenství, včetně výše
náhrad za její nedodržení, postupy a lhůty pro uplatnění nároku na
náhrady a postupy pro vykazování dodržování kvality dodávek a služeb.
§ 2
Obecná ustanovení
(1) Za nedodržení standardů se nepovažuje, jestliže příslušný držitel
licence neprovede úkony a postupy vyžadované standardy ve stanovených
lhůtách z důvodu, že
a) daný účastník trhu s plynem ve lhůtě stanovené pro dodržení
standardu učiní projev vůle, ze kterého jednoznačně vyplývá požadavek
provést tyto úkony a postupy ve lhůtě delší, než je lhůta stanovená
standardem,
b) daný účastník trhu s plynem prokazatelně neposkytne součinnost
nezbytnou k dodržení standardu,
c) není spravedlivě možné požadovat od příslušného držitele licence
dodržení standardu, zejména v důsledku vzniku živelních událostí nebo
havárií na zařízení přepravní soustavy, distribuční soustavy nebo
zásobníku plynu,
d) na dotčeném území byl vyhlášen stav nouze nebo jsou prováděny
činnosti bezprostředně zamezující jeho vzniku.
(2) Ustanovení této vyhlášky o standardech kvality přepravy, distribuce
nebo uskladňování plynu a dodávek plynu a souvisejících služeb ve
vztahu k zákazníkovi a o výši náhrad pro zákazníka podle § 4 až 16
platí obdobně ve vztahu mezi příslušným držitelem licence a výrobcem,
pokud odebírá plyn z přepravní soustavy nebo distribuční soustavy,
provozovatelem zásobníku plynu, pokud nakupuje plyn za účelem vytváření
a udržování základní náplně zásobníku plynu, a nestanoví-li tato
vyhláška jinak, též provozovatelem lokální distribuční soustavy, pokud
odebírá plyn pro krytí ztrát v distribuční soustavě nebo pro vlastní
spotřebu.
§ 3
Uplatnění náhrad
(1) Zákazník nebo obchodník s plynem, který na základě smlouvy o
sdružených službách dodávky plynu dodává plyn zákazníkovi (dále jen
"dodavatel sdružené služby"), nebo dodavatel uplatňují nárok na náhradu
a) při nedodržení standardu podle § 8 do 60 kalendářních dnů ode dne
následujícího po dni, ve kterém mělo být podle standardu omezení nebo
přerušení přepravy, distribuce nebo uskladňování plynu započato nebo
ukončeno u provozovatele přepravní nebo distribuční soustavy, k jehož
plynovému zařízení je zařízení zákazníka připojeno,
b) při nedodržení standardů podle § 4, 6 a 7, § 9 až 11, § 13 až 16 do
60 kalendářních dnů ode dne následujícího po dni, ve kterém uplynula
lhůta podle standardů, a to u
1. provozovatele přepravní nebo distribuční soustavy, k jehož plynovému
zařízení je zařízení zákazníka připojeno,
2. provozovatele zásobníku plynu, se kterým má uzavřenou smlouvu o
uskladňování plynu,
3. provozovatele přepravní nebo distribuční soustavy, u kterého žádá o
připojení, nebo
4. dodavatele nebo dodavatele sdružené služby, který na základě
příslušné smlouvy dodává zákazníkovi plyn.
(2) Sjedná-li zákazník s dodavatelem sdružené služby smlouvu o
sdružených službách dodávky plynu, může uplatnit standardy podle § 4,
6, 7, 8, 11 a § 13 až 15 a náhrady za jejich nedodržení u dodavatele
sdružené služby, který postoupí žádost zákazníka o poskytnutí náhrady
provozovateli příslušného plynárenského zařízení. V takovém případě
hradí provozovatel plynárenského zařízení náhradu zákazníkovi
prostřednictvím dodavatele sdružené služby a lhůty pro splnění
standardů se prodlužují o 2 pracovní dny pro dodavatele sdružené
služby, které slouží pro zajištění přenosu informací mezi dodavatelem
sdružené služby a provozovatelem příslušného plynárenského zařízení.
ČÁST DRUHÁ
STANDARDY PŘEPRAVY, DISTRIBUCE NEBO USKLADŇOVÁNÍ
§ 4
Standard obnovy přepravy nebo distribuce plynu po poruše
(1) Standardem obnovy přepravy nebo distribuce plynu je obnova přepravy
nebo distribuce plynu do odběrného místa zákazníka do 48 hodin po
vzniku poruchy.
(2) Lhůta podle odstavce 1 počíná běžet okamžikem, kdy se provozovatel
přepravní nebo distribuční soustavy dozvěděl o vzniku poruchy nebo kdy
vznik poruchy zjistil nebo zjistit měl a mohl.
(3) Jestliže dojde ke vzniku více poruch současně nebo dojde ke vzniku
poruch následných v příčinné souvislosti s poruchou předcházející, je
standard obnovy přepravy nebo distribuce plynu po poruše dodržen,
jsou-li ve lhůtě podle odstavce 1 odstraněny všechny poruchy, které
spolu vzájemně souvisejí nebo vznikly v důsledku první poruchy. V
případě krátkodobé obnovy přepravy nebo distribuce plynu při provádění
manipulací pro vymezení místa poruchy se lhůta neprodlužuje.
(4) Za nedodržení standardu obnovy přepravy nebo distribuce plynu po
poruše poskytne provozovatel přepravní nebo distribuční soustavy
zákazníkovi za každý i započatý den prodlení náhradu ve výši
a) 1 500 Kč pro kategorii maloodběratel a domácnost; celkový úhrn
náhrad činí nejvýše 15 000 Kč,
b) 6 200 Kč pro kategorii střední odběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 124 000 Kč,
c) 10 500 Kč pro kategorii velkoodběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 210 000 Kč.
§ 5
Standard kvality plynu
Standardem kvality plynu se rozumí doprava a dodávka zemního plynu ve
složení, které odpovídá požadavkům na složení zemního plynu stanoveným
Řádem provozovatele přepravní soustavy nebo Řádem provozovatele
distribuční soustavy nebo požadavkům sjednaným ve smlouvě mezi
provozovatelem soustavy a zákazníkem.
§ 6
Standard lhůty pro vyřízení reklamace na kvalitu plynu
(1) Standardem lhůty pro vyřízení reklamace na kvalitu plynu je
prověření oprávněnosti reklamace zákazníka nebo dodavatele sdružené
služby na kvalitu plynu a písemné vyrozumění zákazníka nebo dodavatele
sdružené služby o jejím prověření do 60 kalendářních dnů ode dne
doručení reklamace zákazníka nebo dodavatele sdružené služby
provozovateli přepravní nebo distribuční soustavy.
(2) Je-li reklamace zákazníka nebo dodavatele sdružené služby po
prověření shledána provozovatelem přepravní nebo distribuční soustavy
jako oprávněná, je obsahem písemného vyrozumění zákazníkovi nebo
dodavateli sdružené služby určení způsobu a termínu odstranění příčiny
snížené kvality plynu.
(3) Za nedodržení standardu lhůty pro vyřízení reklamace na kvalitu
plynu poskytne provozovatel přepravní nebo distribuční soustavy
zákazníkovi za každý i započatý den prodlení náhradu ve výši
a) 375 Kč pro kategorii maloodběratel a domácnost; celkový úhrn náhrad
činí nejvýše 3 750 Kč,
b) 1 250 Kč pro kategorii střední odběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 25 000 Kč,
c) 2 200 Kč pro kategorii velkoodběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 44 000 Kč.
§ 7
Standard lhůty pro odstranění příčin snížené kvality plynu
(1) Standardem lhůty pro odstranění příčin snížené kvality plynu je
provedení potřebných opatření provozovatelem přepravní soustavy nebo
příslušným provozovatelem distribuční soustavy nezbytných k odstranění
příčin snížené kvality plynu ve lhůtě
a) 15 kalendářních dnů ode dne odeslání písemného vyrozumění o vyřízení
reklamace na kvalitu plynu zákazníkovi nebo dodavateli sdružené služby
s určením způsobu a termínu odstranění příčiny snížené kvality plynu,
je-li příčina snížené kvality plynu odstranitelná jednoduchým provozním
opatřením,
b) 6 měsíců ode dne odeslání písemného vyrozumění o vyřízení reklamace
na kvalitu plynu zákazníkovi nebo dodavateli sdružené služby s určením
způsobu a termínu odstranění příčiny snížené kvality plynu, je-li
příčina snížené kvality plynu odstranitelná stavebně-technickým
opatřením, k jehož provedení není třeba stavebního povolení podle
stavebního zákona, a příčinu snížené kvality plynu nelze odstranit
postupem podle písmene a), nebo
c) 24 měsíců ode dne odeslání písemného vyrozumění o vyřízení reklamace
na kvalitu plynu zákazníkovi nebo dodavateli sdružené služby s určením
způsobu a termínu odstranění příčiny snížené kvality plynu, je-li
příčina snížené kvality plynu odstranitelná stavebně-technickým
opatřením, k jehož provedení je třeba stavebního povolení podle
stavebního zákona; za nedodržení tohoto standardu se nepovažuje,
nenabude-li stavební povolení přes veškeré vynaložené úsilí
provozovatele přepravní nebo distribuční soustavy právní moci z důvodů,
které nastaly nebo existují nezávisle na jeho vůli.
(2) Za nedodržení standardu lhůty pro odstranění příčin snížené kvality
plynu poskytne provozovatel přepravní soustavy nebo příslušný
provozovatel distribuční soustavy zákazníkovi za každý i započatý den
prodlení náhradu ve výši
a) 750 Kč pro kategorii maloodběratel a domácnost; celkový úhrn náhrad
činí nejvýše 7 500 Kč,
b) 3 100 Kč pro kategorii střední odběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 62 000 Kč,
c) 7 900 Kč pro kategorii velkoodběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 158 000 Kč.
§ 8
Standard dodržení plánovaného omezení nebo přerušení přepravy nebo
distribuce plynu
(1) Standardem dodržení plánovaného omezení nebo přerušení přepravy
nebo distribuce plynu je zahájení a ukončení omezení nebo přerušení
přepravy nebo distribuce plynu v době, která byla jako doba zahájení a
ukončení omezení nebo přerušení přepravy nebo distribuce plynu
zákazníkovi oznámena. Standard dodržení plánovaného omezení nebo
přerušení přepravy nebo distribuce plynu není dodržen, jestliže
provozovatel přepravní nebo distribuční soustavy omezí nebo přeruší
přepravu nebo distribuci plynu dříve, než oznámil, nebo ukončí omezení
nebo přerušení později, než oznámil.
(2) Za nedodržení standardu plánovaného omezení nebo přerušení přepravy
nebo distribuce plynu poskytne provozovatel přepravní nebo distribuční
soustavy zákazníkovi za každý i započatý den nedodržení oznámené doby
omezení nebo přerušení náhradu ve výši
a) 1 500 Kč pro kategorii maloodběratel a domácnost; celkový úhrn
náhrad činí nejvýše 15 000 Kč,
b) 6 200 Kč pro kategorii střední odběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 124 000 Kč,
c) 10 500 Kč pro kategorii velkoodběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 210 000 Kč.
§ 9
Standard lhůty pro posouzení žádosti o připojení zařízení zákazníka k
přepravní nebo distribuční soustavě
(1) Standardem lhůty pro posouzení žádosti o připojení zařízení
zákazníka k přepravní nebo distribuční soustavě je posouzení žádosti o
připojení zařízení zákazníka k přepravní nebo distribuční soustavě ve
lhůtě stanovené jiným právním předpisem^1).
(2) Za nedodržení standardu lhůty pro posouzení žádosti o připojení
zařízení zákazníka k přepravní nebo distribuční soustavě poskytne
provozovatel přepravní nebo distribuční soustavy zákazníkovi za každý i
započatý den prodlení náhradu ve výši
a) 1 500 Kč pro kategorii maloodběratel a domácnost; celkový úhrn
náhrad činí nejvýše 15 000 Kč,
b) 6 200 Kč pro kategorii střední odběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 124 000 Kč,
c) 10 500 Kč pro kategorii velkoodběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 210 000 Kč.
§ 10
Standard umožnění přepravy nebo distribuce plynu
(1) Standardem umožnění přepravy nebo distribuce plynu je možnost
uskutečnění přepravy nebo distribuce plynu ve lhůtě 5 pracovních dnů
ode dne, kdy zákazník splnil technické podmínky připojení a kdy
zákazník nebo dodavatel sdružené služby požádal provozovatele přepravní
nebo distribuční soustavy o umožnění přepravy nebo distribuce plynu do
odběrného místa.
(2) Standard umožnění přepravy nebo distribuce plynu se nevztahuje na
případ, kdy zákazník změní dodavatele a na případ, na který se vztahuje
standard obnovy přepravy nebo distribuce plynu po odpojení z důvodu
prodlení zákazníka nebo dodavatele sdružené služby dodávek plynu s
úhradou plateb za poskytnutou přepravu nebo distribuci plynu.
(3) Za nedodržení standardu umožnění přepravy nebo distribuce plynu
poskytne provozovatel přepravní nebo distribuční soustavy zákazníkovi
za každý i započatý den prodlení náhradu ve výši
a) 1 500 Kč pro kategorii maloodběratel a domácnost; celkový úhrn
náhrad činí nejvýše 15 000 Kč,
b) 6 200 Kč pro kategorii střední odběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 124 000 Kč,
c) 10 500 Kč pro kategorii velkoodběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 210 000 Kč.
§ 11
Standard obnovy přepravy nebo distribuce plynu po přerušení přepravy
nebo distribuce z důvodu prodlení zákazníka nebo dodavatele sdružené
služby s úhradou plateb za poskytnutou přepravu nebo distribuci plynu
(1) Standardem obnovy přepravy nebo distribuce plynu po přerušení
přepravy nebo distribuce plynu z důvodu prodlení zákazníka nebo
dodavatele sdružené služby s úhradou plateb za poskytnutou přepravu
nebo distribuci je obnova přepravy nebo distribuce plynu do odběrného
místa zákazníka ve lhůtě 5 pracovních dnů následujících po dni, ve
kterém zákazník nebo dodavatel sdružené služby uhradil všechny své
splatné platby za poskytnutou přepravu nebo distribuci, včetně nákladů
spojených s přerušením a obnovením přepravy nebo distribuce, nebo ve
kterém uzavřel provozovatel přepravní nebo distribuční soustavy se
zákazníkem nebo dodavatelem sdružené služby dohodu o splácení dlužných
plateb.
(2) Za nedodržení standardu obnovy přepravy nebo distribuce plynu po
přerušení přepravy nebo distribuce z důvodu prodlení zákazníka nebo
dodavatele sdružené služby s úhradou plateb za poskytnutou přepravu
nebo distribuci plynu poskytne provozovatel přepravní nebo distribuční
soustavy zákazníkovi za každý i započatý den prodlení náhradu ve výši
a) 375 Kč pro kategorii maloodběratel a domácnost; celkový úhrn náhrad
činí nejvýše 3 750 Kč,
b) 1 250 Kč pro kategorii střední odběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 25 000 Kč,
c) 2 200 Kč pro kategorii velkoodběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 44 000 Kč.
§ 12
Standard obnovy přepravy nebo distribuce plynu po přerušení přepravy
nebo distribuce na žádost dodavatele nebo dodavatele sdružené služby
Standardem obnovy přepravy nebo distribuce plynu po přerušení přepravy
nebo distribuce plynu na žádost dodavatele nebo dodavatele sdružené
služby je obnova přepravy nebo distribuce plynu do předávacího nebo
odběrného místa zákazníka ve lhůtě 5 pracovních dnů následujících po
dni, ve kterém byl provozovatel přepravní nebo distribuční soustavy
požádán dodavatelem nebo dodavatelem sdružené služby o obnovu přepravy
nebo distribuce plynu do předávacího nebo odběrného místa zákazníka.
§ 13
Standard lhůty pro vyřízení reklamace měření dodávky plynu
(1) Standardem lhůty pro vyřízení reklamace měření dodávky plynu je
a) zpracování a zaslání písemného vyřízení reklamace zákazníka,
dodavatele nebo dodavatele sdružené služby na měření dodávky plynu s
vysvětlením příčin problémů s měřením, a to do 15 kalendářních dnů ode
dne doručení reklamace provozovateli přepravní soustavy nebo
příslušnému provozovateli distribuční soustavy,
b) sjednání termínu prohlídky a uskutečnění prohlídky odběrného místa
za účelem odstranění problémů s měřením a případně výměna měřicího
zařízení a zajištění jeho přezkoušení, o kterém rozhodne provozovatel
přepravní nebo distribuční soustavy nebo o něj požádá zákazník tak, aby
ve lhůtě do 90 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace provozovatel
přepravní nebo distribuční soustavy informoval zákazníka, dodavatele
nebo dodavatele sdružené služby o výsledku přezkoušení měřicího
zařízení, nebo
c) vypořádání rozdílu v platbách do 10 kalendářních dnů ode dne, ve
kterém uplynula lhůta podle písmene a) nebo b), je-li na základě
vyřízení reklamace měření dodávky plynu zjištěn podle písmene a) nebo
b) přeplatek v uhrazených platbách; je-li vypořádání plateb provedeno
prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, považuje se lhůta za
splněnou, je-li v této lhůtě provozovatelem přepravní nebo distribuční
soustavy příslušná částka ve prospěch zákazníka, dodavatele nebo
dodavatele sdružené služby poukázána.
(2) Za nedodržení standardu lhůty pro vyřízení reklamace měření dodávky
plynu poskytuje provozovatel přepravní soustavy nebo příslušný
provozovatel distribuční soustavy zákazníkovi nebo dodavateli sdružené
služby za každý i započatý den prodlení náhradu ve výši
a) 750 Kč pro kategorii maloodběratel a domácnost; celkový úhrn náhrad
činí nejvýše 7 500 Kč,
b) 3 100 Kč pro kategorii střední odběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 62 000 Kč,
c) 7 900 Kč pro kategorii velkoodběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 158 000 Kč.
§ 14
Standard lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování přepravy, distribuce
nebo uskladňování plynu
(1) Standardem lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování přepravy,
distribuce nebo uskladňování plynu je
a) zaslání písemného vyřízení reklamace zákazníka nebo dodavatele
sdružené služby na vyúčtování přepravy, distribuce nebo uskladňování
plynu nebo na nevrácení zaplacených přeplatků, a to do 15 kalendářních
dnů ode dne doručení reklamace, nebo
b) vypořádání rozdílu v platbách zákazníka nebo dodavatele sdružené
služby způsobeného nesprávným vyúčtováním přepravy, distribuce,
uskladňování plynu, a to do 30 kalendářních dnů ode dne doručení
reklamace, je-li reklamace podle písmene a) posouzená jako oprávněná;
je-li vypořádání plateb provedeno prostřednictvím provozovatele
poštovních služeb, považuje se lhůta za splněnou, je-li v této lhůtě
provozovatelem přepravní nebo distribuční soustavy nebo zásobníku plynu
příslušná částka ve prospěch zákazníka, dodavatele nebo dodavatele
sdružené služby poukázána.
(2) Za nedodržení standardu lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování
přepravy nebo distribuce nebo uskladňování plynu poskytne provozovatel
přepravní nebo distribuční soustavy nebo zásobníku plynu zákazníkovi
nebo dodavateli sdružené služby za každý i započatý den prodlení
náhradu ve výši
a) 750 Kč pro kategorii maloodběratel a domácnost; celkový úhrn náhrad
činí nejvýše 7 500 Kč,
b) 3 100 Kč pro kategorii střední odběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 62 000 Kč,
c) 7 900 Kč pro kategorii velkoodběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 158 000 Kč.
ČÁST TŘETÍ
STANDARDY DODÁVEK
§ 15
Standard obnovy dodávky plynu po přerušení z důvodu prodlení zákazníka
s úhradou plateb za odebraný plyn
(1) Standardem obnovy dodávky plynu po přerušení z důvodu prodlení
zákazníka s úhradou plateb za odebraný plyn je obnova dodávky do
odběrného místa zákazníka ve lhůtě 7 kalendářních dnů následujících po
dni, ve kterém zákazník uhradil všechny své splatné platby za odebraný
plyn nebo ve kterém uzavřel s dodavatelem nebo s dodavatelem sdružené
služby dohodu o splácení dlužných plateb.
(2) Za nedodržení standardu obnovy dodávky plynu po přerušení z důvodu
prodlení zákazníka s úhradou plateb za odebraný plyn poskytne dodavatel
nebo dodavatel sdružené služby zákazníkovi za každý i započatý den
prodlení náhradu ve výši
a) 375 Kč pro kategorii maloodběratel a domácnost; celkový úhrn náhrad
činí nejvýše 3 750 Kč,
b) 1 250 Kč pro kategorii střední odběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 25 000 Kč,
c) 2 200 Kč pro kategorii velkoodběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 44 000 Kč.
§ 16
Standard lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu
(1) Standardem lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu je
a) zaslání písemného vyřízení reklamace zákazníka na vyúčtování dodávky
plynu nebo na nevrácení zaplacených přeplatků, a to do 15 kalendářních
dnů ode dne doručení reklamace, nebo
b) vypořádání rozdílu v platbách zákazníka způsobeného nesprávným
vyúčtováním dodávek plynu do 30 kalendářních dnů ode dne doručení
reklamace, je-li reklamace podle písmene a) posouzena jako oprávněná;
je-li vypořádání plateb provedeno prostřednictvím provozovatele
poštovních služeb, považuje se lhůta za splněnou, je-li v této lhůtě
příslušná částka dodavatelem nebo dodavatelem sdružené služby ve
prospěch zákazníka poukázána.
(2) Spočívá-li důvod reklamace vyúčtování dodávky plynu ve vyúčtování
přepravy, distribuce nebo uskladňování plynu a dodavatel nebo dodavatel
sdružené služby ve lhůtě podle odstavce 1 písm. a) reklamuje vyúčtování
přepravy, distribuce nebo uskladňování plynu podle § 14, lhůty podle
odstavce 1 po dobu vyřizování reklamace podle § 14 neběží.
(3) Za nedodržení standardu lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování
dodávky plynu poskytne dodavatel nebo dodavatel sdružené služby
zákazníkovi za každý i započatý den prodlení náhradu ve výši
a) 750 Kč pro kategorii maloodběratel a domácnost; celkový úhrn náhrad
činí nejvýše 7 500 Kč,
b) 3 100 Kč pro kategorii střední odběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 62 000 Kč,
c) 7 900 Kč pro kategorii velkoodběratel; celkový úhrn náhrad činí
nejvýše 158 000 Kč.
ČÁST ČTVRTÁ
USTANOVENÍ SPOLEČNÁ A ZÁVĚREČNÁ
§ 17
Vykazování dodržování kvality dodávek plynu a souvisejících služeb
Držitel licence odpovědný za dodržování standardů zveřejní způsobem
umožňujícím dálkový přístup vždy do 31. března kalendářního roku
souhrnný výkaz dodržování všech standardů za předchozí kalendářní rok.
Vzor souhrnného výkazu je uveden v příloze k této vyhlášce. Držitel
licence odpovědný za dodržování standardů do výkazu vyplňuje pouze
údaje týkající se jeho licencované činnosti.
§ 18
Zrušovací ustanovení
Vyhláška č. 329/2001 Sb., kterou se stanoví podmínky připojení a
dodávek pro chráněné zákazníky, se zrušuje.
§ 19
Účinnost
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2007.
Předseda:
Ing. Fiřt v. r.
Příloha
VZOR
Souhrnný výkaz dodržování standardů za rok ...........
----------------------------------------------------------------------------------------------
Číslo Počet Vyplacené Průměrná
paragrafu Standard případů náhrady náhrada
standardu vyplacených celkem v tis. Kč
náhrad v tis. Kč
----------------------------------------------------------------------------------------------
4 obnovy přepravy nebo distribuce
plynu po poruše
----------------------------------------------------------------------------------------------
6 lhůty pro vyřízení reklamace na kvalitu
plynu
----------------------------------------------------------------------------------------------
7 lhůty pro odstranění příčin snížené
kvality plynu
----------------------------------------------------------------------------------------------
8 dodržení plánovaného omezení nebo
přerušení přepravy nebo distribuce
----------------------------------------------------------------------------------------------
9 lhůty pro posouzení žádosti o připojení
zařízení žadatele k přepravní nebo
distribuční soustavě
----------------------------------------------------------------------------------------------
10 umožnění přepravy nebo distribuce plynu
----------------------------------------------------------------------------------------------
11 obnovy přepravy nebo distribuce plynu
po přerušení přepravy nebo distribuce
z důvodu prodlení zákazníka nebo
dodavatele sdružené služby s úhradou
plateb za poskytnutou přepravu nebo
distribuci plynu
----------------------------------------------------------------------------------------------
13 lhůty pro vyřízení reklamace měření
dodávky plynu
----------------------------------------------------------------------------------------------
14 lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování
přepravy, distribuce nebo uskladňování
plynu
----------------------------------------------------------------------------------------------
15 obnovy dodávky plynu po přerušení
z důvodu prodlení zákazníka s úhradou
plateb za odebraný plyn
----------------------------------------------------------------------------------------------
16 lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování
reklamace dodávky plynu
----------------------------------------------------------------------------------------------
Celkem:
----------------------------------------------------------------------------------------------
1) Vyhláška č. 62/2011 Sb., o podmínkách připojení k plynárenské
soustavě a o změně vyhlášky Ministerstva průmyslu a obchodu č. 251/2001
Sb., kterou se stanoví Pravidla provozu přepravní soustavy a
distribučních soustav v plynárenství.