Vyhláška č. 106/2001 Sb. o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti
se změnami: | 148/2004 Sb., 320/2010 Sb., 422/2013 Sb. |
uveřejněno v: | č. 42/2001 Sbírky zákonů na straně 2850 |
schváleno: | 02.03.2001 |
účinnost od: | 26.03.2001 |
[Textová verze] [PDF verze (81 kB)] |
106/2001 Sb.
VYHLÁŠKA
Ministerstva zdravotnictví
ze dne 2. března 2001
o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti
Změna: 148/2004 Sb.
Změna: 320/2010 Sb.
Změna: 422/2013 Sb.
Ministerstvo zdravotnictví stanoví podle § 108 odst. 1 zákona č.
258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých
souvisejících zákonů, (dále jen "zákon") k provedení § 8 odst. 2, § 23
odst. 3 a § 24 odst. 1 písm. d) zákona:
§ 1
Předmět úpravy
Tato vyhláška upravuje hygienické požadavky na umístění, prostorové
podmínky a funkční členění staveb a zařízení, včetně jejich vybavení, a
na ubytování, osvětlení, úklid, zásobování vodou, odstraňování odpadů a
odpadních vod, stravování a režim dne zotavovacích akcí. V příloze č. 1
k této vyhlášce se dále stanoví podmínky pro podávání a použití
některých potravin a přípravu pokrmů, v příloze č. 2 k této vyhlášce
náplň kurzu první pomoci pro zdravotníka zotavovacích akcí a škol v
přírodě, v příloze č. 3 k této vyhlášce vzor posudku o zdravotní
způsobilosti dítěte k účasti na zotavovací akci a škole v přírodě a v
příloze č. 4 k této vyhlášce minimální rozsah vybavení lékárničky pro
zotavovací akce pro děti a pro školy v přírodě.
§ 2
Umístění
Zotavovací akce se umísťují mimo území, kde lze předpokládat znečištění
ovzduší nad stanovené limity^1) nebo překročení hygienického limitu
hluku pro chráněný venkovní prostor^2). K pozemku, na kterém je
umístěna zotavovací akce, musí vést přístupová cesta.
§ 3
Prostorové podmínky
(1) Zotavovací akce se pořádají ve stavbách nebo ve stanech.
(2) Prostory ve stavbách^3) musí být suché, s přirozeným větráním a
osvětlením; plocha na jedno ubytované dítě musí být nejméně 2,5 m2. Ve
stavbách i stanech musí počet ubytovaných dětí odpovídat podmínce
zachování prostoru pro uložení osobních věcí a možnosti pohybu mezi
jednotlivými lůžky.
(3) Stany určené pro ubytování dětí musí mít pevnou nepromokavou
stanovou plachtu. Prostory pro spaní musí být izolovány od země proti
vlhku a chladu a prostory pro uložení osobních věcí musí být izolovány
proti vlhku.
(4) Na zotavovacích akcích musí být vytvořeny podmínky pro osobní
hygienu. V umývárně musí být na 5 dětí jedno umyvadlo s tekoucí vodou a
odtokem nebo jeden výtokový kohout s odvodem použité vody mimo místo
osobní očisty a na 30 dětí nejméně jedna sprchová růžice. Sprchy
užívají děti odděleně podle pohlaví a musí být zajištěna intimita. Na
všech zotavovacích akcích musí být zajištěna možnost koupání nebo
osprchování v teplé vodě alespoň jednou za týden.
(5) Záchody se zřizují v počtu 1 záchod na 15 dětí. Záchody užívají
děti odděleně podle pohlaví a musí být zajištěna intimita. V blízkosti
záchodů musí být možnost mytí rukou v tekoucí vodě.
(6) Ve stavbách se ošetřovna a izolace zřizují v samostatných
místnostech vybavených umyvadlem s tekoucí pitnou vodou a s možností
vytápění a používání teplé vody. Izolace musí mít svůj vlastní záchod s
možností mytí rukou v tekoucí vodě. Izolace ani ošetřovna nesmějí být
vybaveny patrovými lůžky ani nesmějí být použity k jiným účelům. Na 30
dětí se zřizuje jedno lůžko. Jde-li o zotavovací akce pořádané ve
stanech, lze ošetřovnu a izolaci umístit ve vyčleněných stanech. Léky a
zdravotnická dokumentace musí být zajištěny tak, aby k nim neměly
přístup děti ani jiné nepovolané osoby.
(7) Ve stavbách, kde se pořádají zimní zotavovací akce, musí být
zajištěny mikroklimatické podmínky^4) odpovídající požadavkům na
pobytové místnosti, teplá voda pro osobní hygienu a dále prostory pro
sušení oděvů a obuvi a ukládání sportovních potřeb.
§ 4
Ubytování, vybavení a úklid
(1) Ubytování dětí se zajišťuje odděleně podle pohlaví s výjimkou
případů, kdy se společným ubytováním vysloví souhlas zákonný zástupce
dítěte. Osoby činné při zotavovací akci jako dozor se ubytují odděleně
v blízkosti dětí. Zdravotník se ubytuje v bezprostřední blízkosti
ošetřovny s izolací.
(2) Patrová lůžka lze použít pro děti od 7 let věku. Horní lůžko musí
být bezpečně přístupné a vybavené zábranou proti pádu a nepropustnou
podložkou pod matrací.
(3) Výměna ložního prádla musí být provedena vždy před použitím lůžka
jiným dítětem, dále po znečištění a po odchodu dítěte z důvodu nemoci.
Manipulace s ložním prádlem při výskytu infekčního onemocnění může
provádět pouze zdravotník. Při použití lůžek s opakovaně užívanou
matrací nebo slamníkem musí být lůžko vybaveno vyměnitelným povlakem
nebo čistou textilií pokrývající celou plochu lůžka. Čisté ložní prádlo
musí být skladováno tak, aby nedošlo k jeho znečištění. Použité ložní
prádlo, které musí být uloženo vždy odděleně od čistého, musí být
skladováno v ochranných úložných nebo transportních obalech.
(4) Před zahájením zotavovací akce, mezi jejími jednotlivými běhy a po
ukončení zotavovací akce musí být proveden úklid a úprava všech prostor
sloužících zotavovací akci.
(5) V průběhu zotavovací akce musí být prováděn denní úklid všech
prostor sloužících zotavovací akci. Denního úklidu se mohou účastnit i
děti pod vedením osob činných při zotavovací akci. Děti však nesmějí
provádět úklid záchodů.
§ 5
Zásobování vodou
(1) Zotavovací akce musí být zabezpečena pitnou vodou splňující
hygienické požadavky podle právního předpisu upravujícího požadavky na
pitnou vodu^5) tak, aby jí byl dostatek k pití, čištění zubů, vaření,
mytí nádobí, čištění pracovních ploch v kuchyni, osobní hygieně osob
vykonávajících činnosti epidemiologicky závažné a k provozu ošetřovny a
izolace.
(2) K případnému donášení nebo dovozu pitné vody musí být použity pouze
čisté uzavíratelné nádoby zhotovené z materiálů určených k přímému
styku s pitnou vodou a vyčleněné k tomuto účelu. Označené nádoby s
donášenou nebo dováženou pitnou vodou musí být ukládány na chladném a
stinném místě.
§ 6
Odstraňování odpadů a nakládání s odpadními vodami
(1) S odpady je možno nakládat a zacházet jen za podmínek stanovených
zvláštními právními předpisy.^10) Pevné odpady musí být ukládány do
uzavíratelných nádob, které lze snadno čistit a dezinfikovat, nebo do
jednorázových plastových obalů. Odpady se skladují mimo prostory, kde
se manipuluje s potravinami.
(2) S odpadními vodami a s látkami škodlivými vodám je možné nakládat a
zacházet jen za podmínek stanovených zvláštními právními předpisy.^11)
§ 7
Stravování
(1) Prostory pro stravování, s výjimkou ohniště, musí být vždy
zastřešené a zabezpečené před nepříznivými zevními vlivy; musí
zahrnovat alespoň prostory pro přípravu pokrmů, konzumaci pokrmů, mytí
nádobí a skladování potravin. V prostoru přípravy pokrmů nesmí docházet
ke křížení současně prováděných čistých a nečistých činností nebo
postupů a úkonů, které se mohou vzájemně negativně ovlivňovat.
(2) Pracovní plochy, nástroje a nádobí musí být z materiálu vhodného
pro styk s potravinami^6). Pracovní plochy, kterými mohou být i desky z
materiálu vhodného pro styk s potravinami, musí být označeny a odděleny
tak, aby na všech stupních výroby, zpracování a distribuce byly
potraviny nebo pokrmy chráněny před kontaminací, která by mohla
způsobit, že by potraviny nebo pokrmy byly zdravotně závadné.
(3) Zařízení, pracovní plochy, nástroje a nádobí musí být důkladně
očištěny, a je-li to nezbytné, dezinfikovány. Čištění se musí provádět
tak často, aby se vyloučilo riziko kontaminace potravin nebo pokrmů.
Musí být zajištěny odpovídající podmínky pro mytí potravin, nádobí a
rukou osob vykonávajících činnosti epidemiologicky závažné. Mytí
kuchyňského a jídelního nádobí musí být odděleno.
(4) Potraviny musí být skladovány za podmínek stanovených výrobcem nebo
zvláštním právním předpisem^7). Skladované potraviny nebo pokrmy se
nesmějí ovlivňovat navzájem a nesmějí být negativně ovlivňovány zevními
vlivy. Během zotavovací akce nesmí být podávány ani k přípravě pokrmů
používány potraviny stanovené v příloze č. 1 k této vyhlášce; v příloze
jsou dále stanoveny podmínky, za kterých lze některé potraviny podávat
nebo používat.
(5) Denně musí být pro děti na zotavovací akci zajištěna snídaně,
přesnídávka, oběd, svačina a večeře. Při výdeji stravy lze sloučit
výdej snídaně s přesnídávkou a oběda se svačinou. Součástí snídaně musí
být teplý nápoj. Jedno z hlavních jídel musí být teplé. Strava podávaná
dětem musí odpovídat jejich věku a fyzické zátěži. Na sestavování
jídelního lístku se podílí zdravotník.
(6) Nápoje musí být pro účastníky zotavovací akce k dispozici po celý
den. Uchovávají se v krytých nádobách s výpustným kohoutem nebo se
rozlévají přímo z originálních balení.
(7) Děti se mohou podílet na přípravě stravy jen před jejím tepelným
zpracováním a při pomocných pracích. Na zotavovací akci do 50 účastníků
se mohou děti podílet na celé přípravě stravy a jejím výdeji, jsou-li
pod dozorem osoby činné při stravování. Zdravotní stav dětí, které se
podílejí na přípravě stravy, musí být posouzen zdravotníkem.
(8) I pokud je stravování zajištěno prostřednictvím provozoven
stravovacích služeb, musí být zajištěno splnění požadavků upravených v
odstavcích 4, 5 a 6.
§ 8
Režim dne
(1) V režimu dne musí byt pevně vymezena doba pro spánek, osobní
hygienu a stravování. Doba vymezená pro spánek musí činit nejméně 9
hodin pro děti do 10 let včetně a 8 hodin pro děti starší. Režim dne
musí odpovídat věku a zdravotnímu stavu dětí.
(2) Fyzická a psychická zátěž dětí musí být přiměřená jejich věku,
schopnostem a možnostem. Při soustavné fyzické zátěži dětí v prvních
dvou dnech zotavovací akce musí být třetí den vyhrazen odpočinku. Na
putovní zotavovací akci stanoví den odpočinku s přihlédnutím k tělesné
zdatnosti a aktuálnímu zdravotnímu stavu dětí.
(3) Osoby činné při zotavovací akci jako dozor průběžně kontrolují
oblečení, obuv a lůžkoviny dětí, aby byly chráněny před provlhnutím a
nedocházelo k prochladnutí dětí. Dále kontrolují, zda děti dodržují
osobní hygienu.
(4) Koupání dětí musí být přizpůsobeno počasí, fyzické zdatnosti dětí a
jejich plaveckým schopnostem. Děti se mohou koupat jen za dohledu osoby
činné při zotavovací akci jako dozor. Dohled může vykonávat jen osoba,
která je schopna poskytnout záchranu tonoucímu. Koupat se děti smějí
nejdříve 1 hodinu po hlavním jídle nebo po intenzivním cvičení.
(5) Při zimních zotavovacích akcích nesmí výcvik nebo jiná soustavná
fyzická zátěž dětí přesáhnout 6 hodin denně.
§ 9
Závěrečné ustanovení
Zrušují se:
1. Vyhláška Ministerstva zdravotnictví a sociálních věcí České
republiky č. 185/1990 Sb., o zotavovacích a jiných podobných akcích pro
děti a dorost.
2. Vyhláška Ministerstva zdravotnictví České republiky č. 445/1992 Sb.,
kterou se mění a doplňuje vyhláška Ministerstva zdravotnictví a
sociálních věcí České republiky č. 185/1990 Sb., o zotavovacích a
jiných podobných akcích pro děti a dorost.
§ 10
Účinnost
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem vyhlášení.
Ministr:
prof. MUDr. Fišer, CSc. v. r.
Příl.1
Podmínky pro podávání a použití některých potravin a přípravu pokrmů
1. Na zotavovacích akcích nelze podávat ani používat potraviny nebo
pokrmy, které mohou být zdravotně závadné.
2. Technologie výroby pokrmů a jejich uvádění do oběhu musí být v
souladu se správnou výrobní praxí.
3. Potraviny, které nelze skladovat podle podmínek výrobce nebo
požadavků zvláštního právního předpisu^7), musí být bezprostředně po
zakoupení tepelně zpracovány (například zmrazená zelenina, maso) nebo
ihned vydány ke konzumaci.
Příl.2
Náplň kurzu první pomoci pro zdravotníka zotavovacích akcí a škol v
přírodě
Rozsah školení
------------------------------------------------------------------
Počet hodin
Téma -------------------------
Teorie Praxe Celkem
------------------------------------------------------------------
1. Základy stavby a funkce
lidského těla 3 - 3
------------------------------------------------------------------
2. První pomoc - teoretická část 10 - 10
------------------------------------------------------------------
3. První pomoc - praktická část - 16 16
------------------------------------------------------------------
4. Péče o nemocné 2 2 4
------------------------------------------------------------------
5. Základy zdravotnické dokumentace 1 - 1
------------------------------------------------------------------
6. Práva a povinnosti zdravotníků
zotavovacích akcí 2 1 3
------------------------------------------------------------------
7. Hygiena a epidemiologie 3 - 3
------------------------------------------------------------------
Celkem 21 19 40
------------------------------------------------------------------
Obsah školení
1. Základy stavby a funkce lidského těla
1.1. Stavba a funkce lidského těla
1.2. Pohybové ústrojí
1.3. Krevní oběh, krev
1.4. Trávicí ústrojí
1.5. Dýchací ústrojí
1.6. Vylučovací ústrojí
1.7. Kožní ústrojí
1.8. Pohlavní systém mužů a žen
1.9. Smyslové ústrojí
1.10. Nervové ústrojí
1.11. Látkové řízení organismu
2. První pomoc - teoretická část
2.1. Druhy zdravotnické první pomoci:
2.1.1. první pomoc
2.1.2. první lékařská pomoc
2.1.3. odborná lékařská pomoc
2.1.4. specializovaná lékařská pomoc
2.1.5. technická první pomoc
2.1.6. transport raněného
2.2. Základní druhy zdravotnického třídění:
2.2.1. indikační
2.2.2. místní, odsunové
2.2.3. prognostické
2.3. Prevence úrazů:
2.3.1. při sportovní a zájmové činnosti, v dopravě a v terénu
2.3.2. vazba na věkové zvláštnosti dětí
2.4. Poskytování první pomoci:
2.4.1. prvořadé zdravotnické úkoly (krvácení, velká ztráta krve,
dechová a oběhová selhání, protišoková opatření)
2.4.2. úraz elektrickým proudem
2.4.3. tonutí (druhy tonutí, prostředky záchrany a jejich použití,
poskytnutí první pomoci na hladině, neodkladná resuscitace tonoucích)
2.4.4. bezvědomí
2.4.5. křečové stavy a intoxikace
2.4.6. poranění vnitřních orgánů, mozkolebeční poranění, poranění
hrudníku a břicha
2.4.7. poranění pohybového ústrojí
2.4.8. náhlé bolesti břicha a hrudníku
2.4.9. alergické reakce
2.4.10. rány, tepelná poškození, poškození z chladu, poleptání
2.4.11. šok
2.5. Zásady poskytování první pomoci ve ztížených podmínkách (v noci,
za deště apod.)
2.6. Zásady pro poskytování první pomoci s improvizovanými prostředky
3. První pomoc - praktická část
3.1. Nácvik kardiopulmonální resuscitace na resuscitačním fantomu
3.2. Práce s obvazovými materiály podle druhu materiálu:
3.2.1. šátkové, tlakové, poloprodyšné, znehybňující, improvizace
3.2.2. nácvik obvazové techniky za použití klasických materiálů a
improvizace
3.3. Manipulace, polohování a transport:
3.3.1. polohování raněných podle charakteru poranění včetně nácviku
příslušných postupů
3.3.2. nácvik manipulace raněného jedním a více zachránci
3.3.3. způsoby naložení raněných na různé druhy transportních
prostředků (využití improvizace i typizovaných transportních
prostředků)
3.3.4. způsoby vyšetřování
3.3.5. zásady zdravotnického transportu (cílenost, včasnost, šetrnost)
4. Péče o nemocné
4.1. Zdravotnická etika, přístup k nemocnému
5. Základy zdravotnické dokumentace
5.1. Evidence bezinfekčnosti
5.2. Evidence lékařských potvrzení
5.3. Evidence zdravotních průkazů pracovníků tábora
5.4. Vedení zdravotnického deníku
5.5. Práce se zdravotním a očkovacím průkazem
6. Práva a povinnosti zdravotníků zotavovacích akcí
6.1. Činnost zdravotníků před odjezdem na tábor
6.2. Činnost při odjezdu
6.3. Činnost při příjezdu - kontrola podmínek
6.4. Zdravotní filtr
6.5. Vybavení ošetřovny
6.6. Izolace
6.7. Spolupráce s patronátním lékařem
6.8. Povinnosti zdravotníka při zotavovací akci
7. Hygiena a epidemiologie
7.1. Osobní hygiena, denní režim, vztah organismu a prostředí
7.2. Hygiena životního prostředí
7.3. Odstraňování odpadních látek
7.4. Hygiena výživy (stravovací služba)
7.5. Prevence šíření nákazy:
7.5.1. zásady boje s infekčními chorobami, opatření při jejich výskytu,
včasná diagnostika, izolace, karanténa
7.5.2. nejčastější alimentární nákazy, nákazy vzdušnou cestou,
transmisivní nákazy, antropozoonózy, kontaktní nákazy, venerické
choroby, AIDS, mykózy
Příl.3
Vzor posudku o zdravotní způsobilosti dítěte k účasti na zotavovací
akci a škole v přírodě
POSUDEK O ZDRAVOTNÍ ZPŮSOBILOSTI DÍTĚTE K ÚČASTI NA ZOTAVOVACÍ AKCI A ŠKOLE V PŘÍRODĚ
Evidenční číslo posudku:
1. Identifikační údaje
+--------------------------------------------------------------------------------------+
| Název poskytovatele zdravotních služeb vydávajícího posudek: |
| |
| Adresa sídla nebo místa podnikání poskytovatele: |
| |
| IČO: |
| |
| Jméno, popřípadě jména, a příjmení posuzovaného dítěte: |
| |
| Datum narození posuzovaného dítěte: |
| |
| Adresa místa trvalého pobytu nebo jiného bydliště na území České republiky |
| posuzovaného dítěte: |
+--------------------------------------------------------------------------------------+
2. Účel vydání posudku
+--------------------------------------------------------------------------------------+
| |
+--------------------------------------------------------------------------------------+
3. Posudkový závěr
+--------------------------------------------------------------------------------------+
| A) Posuzované dítě k účasti na škole v přírodě nebo zotavovací akci |
| |
| a) je zdravotně způsobilé*) |
| b) není zdravotně způsobilé*) |
| c) je zdravotně způsobilé s omezením*) **) ....................... |
| |
| B) Posuzované dítě |
| |
| a) se podrobilo stanoveným pravidelným očkováním: ANO - NE |
| |
| b) je proti nákaze imunní (typ/druh): |
| |
| c) má trvalou kontraindikaci proti očkování (typ/druh): |
| |
| d) je alergické na: |
| |
| e) dlouhodobě užívá léky (typ/druh, dávka): |
| |
| Poznámka: |
| *) Nehodící se škrtněte. |
| **) Bylo-li zjištěno, že posuzované dítě je zdravotně způsobilé s omezením, uvede |
| se omezení podmiňující zdravotní způsobilost k účasti na zotavovací akci |
| a škole v přírodě. |
+--------------------------------------------------------------------------------------+
4. Poučení
+--------------------------------------------------------------------------------------+
| Proti bodu 3. části A) tohoto posudku lze podle § 46 odst. 1 zákona č. 373/2011 Sb., |
| o specifických zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů, podat návrh na |
| jeho přezkoumání do 10 pracovních dnů ode dne jeho prokazatelného předání |
| poskytovatelem zdravotních služeb, který posudek vydal. Návrh na přezkoumání |
| lékařského posudku nemá odkladný účinek, jestliže z jeho závěru vyplývá, že |
| posuzovaná osoba je pro účel, pro nějž byla posuzována, zdravotně nezpůsobilá |
| nebo zdravotně způsobilá s podmínkou. |
+--------------------------------------------------------------------------------------+
5. Oprávněná osoba
+--------------------------------------------------------------------------------------+
| Jméno, popřípadě jména, a příjmení oprávněné osoby: |
| |
| Vztah k posuzovanému dítěti (zákonný zástupce, opatrovník, pěstoun popř. další |
| příbuzný dítěte): |
| |
| Oprávněná osoba převzala posudek do vlastních rukou dne: |
| |
| |
| .......................................... |
| Podpis oprávněné osoby |
+--------------------------------------------------------------------------------------+
....................... .............................
Datum vydání posudku Jméno, příjmení a podpis lékaře
razítko poskytovatele zdravotních služeb.
Příl.4
Minimální rozsah vybavení lékárničky pro zotavovací akce pro děti a pro
školy v přírodě
I. Léčivé přípravky (pouze ty, jejichž výdej není vázán na lékařský
předpis)
- přípravky proti teplotě a bolestem (antipyretika, analgetika)
- tablety proti nevolnosti při jízdě dopravním prostředkem
(antiemetika)
- přípravky k užití při průjmu
- přípravky proti kašli (antitusika, expektorancia)
- kloktadlo pro dezinfekci dutiny ústní a při bolestech hltanu
(stomatologika)
- oční kapky nebo oční mast s dezinfekčním účinkem, oční voda na
výplach očí (oftalmologika)
- mast nebo gel při poštípání hmyzem (lokální antihistaminika)
- tablety při systémové alergické reakci (celková antihistaminika)
- přípravek k dezinfekci kůže a povrchových ran
- inertní mast nebo vazelína
II. Obvazový a jiný zdravotnický materiál
- gáza hydrofilní skládaná kompresy sterilní, různé rozměry
- náplast na cívce, různé rozměry
- rychloobvaz na rány, různé rozměry
- obinadlo elastické, různé rozměry
- obvaz sterilní, různé rozměry
- obinadlo škrtící pryžové (60 x 1250 mm)
- šátek trojcípý
- vata obvazová a buničitá
- teploměr lékařský
- rouška resuscitační
- pinzeta anatomická
- pinzeta chirurgická rovná
- lékařské rukavice pryžové
- rouška PVC 45 x 55 cm
III. Různé
- nůžky
- zavírací špendlíky, různé velikosti
- záznamník s tužkou
- svítilna/baterka včetně zdroje
Vybraná ustanovení novel
Čl. II vyhlášky č. 320/2010 Sb.
Přechodné ustanovení
Zotavovací akce, které byly zajištěny a započaty přede dnem nabytí
účinnosti této vyhlášky, se dokončí podle vyhlášky č. 106/2001 Sb., o
hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti, ve znění účinném
do dne nabytí účinnosti této vyhlášky.
1) Vyhláška č. 205/2009 Sb., o zjišťování emisí ze stacionárních zdrojů
a o provedení některých dalších ustanovení zákona o ochraně ovzduší, ve
znění vyhlášky č. 17/2010 Sb.
2) § 30 odst. 3 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o
změně některých souvisejících zákonů, ve znění zákona č. 274/2003 Sb. a
zákona č. 392/2005 Sb.
Vyhláška č. 148/2006 Sb., o ochraně zdraví před nepříznivými účinky
hluku a vibrací.
3) Vyhláška č. 268/2009 Sb., o technických požadavcích na stavby.
Vyhláška č. 398/2009 Sb., o obecných technických požadavcích
zabezpečujících bezbariérové užívání staveb.
4) Vyhláška č. 6/2003 Sb., kterou se stanoví hygienické limity
chemických, fyzikálních a biologických ukazatelů pro vnitřní prostředí
pobytových místností některých staveb.
5) § 3 odst. 1 zákona č. 258/2000 Sb., ve znění zákona č. 274/2003 Sb.
Vyhláška č. 252/2004 Sb., kterou se stanoví hygienické požadavky na
pitnou a teplou vodu a četnost a rozsah kontroly pitné vody, ve znění
pozdějších předpisů.
6) Vyhláška č. 38/2001 Sb., o hygienických požadavcích na výrobky
určené pro styk s potravinami a pokrmy, ve znění pozdějších předpisů.
7) Zákon č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích a o
změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších
předpisů.
10) Zákon č. 125/1997 Sb., o odpadech, ve znění zákona č. 167/1998 Sb.,
zákona č. 352/1999 Sb., zákona č. 37/2000 Sb. a zákona č. 132/2000 Sb.
11) Zákon č. 138/1973 Sb., o vodách (vodní zákon), ve znění zákona č.
425/1990 Sb., zákona č. 114/1995 Sb., zákona č. 14/1998 Sb. a zákona č.
58/1998 Sb.
12) § 12 zákona č. 258/2000 Sb.
13) § 9 vyhlášky č. 328/1997 Sb., kterou se provádí § 18 písm. a), d),
h), i), j) a k) zákona č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových
výrobcích a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, pro
mléko a mléčné výrobky, zmrzliny a mražené krémy a jedlé tuky a oleje,
ve znění vyhlášky č. 347/1999 Sb. a vyhlášky č. 90/2000 Sb.
14) Vyhláška č. 327/1997 Sb., kterou se provádí § 18 písm. a), d), h),
i), j) a k) zákona č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových
výrobcích a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, pro
maso, masné výrobky, ryby, ostatní vodní živočichy a výrobky z nich,
vejce a výrobky z nich, ve znění vyhlášky č. 89/2000 Sb.
15) § 2 písm. e) a f) vyhlášky č. 107/2001 Sb.
16) § 2 písm. a) vyhlášky č. 376/2000 Sb.
17) Vyhláška č. 292/1997 Sb., o požadavcích na zdravotní nezávadnost
balených vod a o způsobu jejich úpravy, ve znění pozdějších předpisů.