Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Preventivní ochrana majetku – jak funguje a kolik stojí

Prevence proti krádeži je nejúčinnější nástroj v boji se zloději a vandaly. Možností, jak předejít jimi způsobené škodě, je mnoho a každá má své výhody i nevýhody. V minulém roce bylo Policií ČR evidováno přibližně 35 000 případů vloupání a poškození cizí věci, objasnit se podařilo přibližně jen 20 % z nich.

Přitom existují možnosti, jak se na případný útok agresorů připravit, aniž by bylo nezbytné vynakládat astronomické částky. V mnoha případech stačí hlídat jen určitou část objektu jako přístupovou cestu, sklady či kancelářské prostory.

Lidský faktor

Nejrozšířenější možností, jak preventivně chránit konkrétní prostory nebo objekt, jsou služby fyzické ostrahy. V praxi tedy spolupráce s bezpečnostní agenturou, která vybere jednoho nebo několik svých zaměstnanců, kteří se o ochranu mají postarat. Následně dojde k určení míst, která jsou riziková a nastavení intervalu kontroly. Příkladem může být kontrola vchodu do garáže každé dvě hodiny, protože se jedná o slabinu objektu, kudy už vloupání dříve proběhlo. Fyzická ostraha pak místa v domluveném čase projde a zkontroluje.

Je nicméně potřeba mít na paměti, že na zajištění fyzické ostrahy je potřeba vynaložit poměrně značné finanční prostředky. Ceny se odvíjí od rozsahu kontroly. Pokud je zapotřebí například ohlídat noční provoz podniku od 22 do 6 hodin, cena se za osmihodinovou ostrahu pohybuje okolo 24 000 Kč měsíčně (při sazbě 100 Kč/h). Dalším rizikem je i selhání lidského faktoru. Jedná se o případy, kdy ostraha z jakýchkoliv důvodů nedostatečně zajistí poskytované služby. Vzhledem k vynalézavosti zlodějů vzniká i nebezpečí vytipování trasy rutinní kontroly.

Nová služba pod názvem Videopatrolace s kontrolou záznamu
Nová služba pod názvem Videopatrolace s kontrolou záznamu

Oči bezpečnostního centra

Alternativou fyzické ostraze, která eliminuje zmíněná rizika, je využití bezpečnostních kamer. „Pokud jsou kamery správně umístěné, poskytují kvalitní přehled o dění v objektu. Hlídání a vyhodnocování záznamu ale vyžaduje investici do dalšího zaměstnance. Efektivním řešením je proto připojení kamerového systému na pult centrální ochrany (PCO), který toto za zákazníka vyřeší,“ vysvětluje Tomáš Helmich, specialista na videoslužby ve společnosti Jablotron.

Využít lze novou službu pod názvem Videopatrolace s kontrolou záznamu. Při Videopatrolaci operátoři PCO kontrolují a analyzují pomocí kamer nejen aktuální situaci v okolí objektu, ale i třicetiminutový záznam. Kontrola probíhá v časových intervalech a na kamerách, které si zákazník sám určí. Zákazník tak může využít všechny kamery na objektu či jenom vytipované, které hlídají například přístupové cesty do objektu, vozový park nebo sklad.

Pokud je při kontrole zjištěn pohyb v monitorované oblasti, operátor ihned kontaktuje zákazníka. Jestliže zákazník například očekává dodavatele, pouze potvrdí, že o pohybu v hlídaném prostoru ví a není nutné situaci řešit. V případě, že se ale jedná o neoprávněný pohyb, operátor okamžitě informuje Policii ČR. „Videopatrolace dokáže nejen odhalit pohyb cizích osob, ale například i nefunkčnost kamerového systému či požár. Výjimkou nejsou ani pavučiny či nečistoty, které brání výhledu kamer. Videopatrolace zákazníka na tyto nedostatky včas upozorní,“ dodává Tomáš Helmich.

Správná volba ušetří peníze i starosti

Velkou výhodou služby Videopatrolace je v porovnání s fyzickou ostrahou i její cena a četnost kontrol. Během osmihodinové Videopatrolace provedou operátoři celkem 16 kontrol, což u fyzické ostrahy zákazník očekávat nemůže, zvlášť v nočních hodinách. Osmihodinová kontrola pomocí kamer vyjde uživatele měsíčně přibližně na 15 000 Kč, přičemž se vždy stanovuje individuální cenová nabídka pro každý objekt. Ročně se tak oproti fyzické ostraze ušetří i přes 100 tisíc korun.

 
 
Reklama