Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Náhlé situace řeší na místě jako první přivolaná ostraha objektu

M2C pro zjišťování nejrůznějších incidentů, ale i třeba zdravotních indispozic návštěvníků v obchodních centrech stále častěji využívá analytický software napojený na vzdálené dohledové centrum.

V létě je potřeba poskytnout první pomoc zákazníkům v obchodních centrech častější

Podle společnosti M2C, která má v České republice na starost ostrahu a facility management ve většině velkých obchodních center, řeší její pracovníci v létě výrazně více případů, kdy se lidem udělá nevolno.
„Běžně se v provozu setkáváme v důsledku letních teplot s kolapsy převážně starších osob, pády osob z eskalátorů, úrazy spojené s konzumací alkoholu, ale také například s úrazy při osvěžení, kdy návštěvníci i přes zákaz vstupují do prostor fontán či jiných obdobných zařízení spojených s možností osvěžení,“ říká Tomáš Exler, ředitel divize obchodních center M2C.
„Obecně platí, že v letních měsících poskytujeme první pomoc zákazníkům v obchodních centrech častěji. Nárůst oproti ostatním měsícům je až o padesát procent,“ dodává.

Náhlé situace řeší na místě jako první přivolaná ostraha objektu. Zaměstnanci ostrahy z M2C jsou pravidelně školeni v podávání první pomoci. Součástí jsou i praktická cvičení se speciálními figurínami.
„V rámci vybavení centra je dnes běžným standardem například automatizovaný externí defibrilátor (AED), na jehož případné použití jsou pracovníci ostrahy také pravidelně školeni,“ upřesňuje Tomáš Exler.

Někdy je klíčová každá vteřina, v rámci města má sanitka dojezd 15 minut, ostraha je na místě hned a dává první pomoc.

Monitoring incidentů analytickým SW, který je napojen na vzdálené dohledové centrum

V posledních letech M2C pro zjišťování nejrůznějších incidentů, ale i třeba zdravotních indispozic návštěvníků v obchodních centrech stále častěji využívá analytický software napojený na vzdálené dohledové centrum. To pomáhá monitorovat také parkoviště před obchodními centry a upozorní na incidenty ostrahu, která případně zavolá policii nebo sanitku.

„Na parkoviště u OC vyjíždíme v případě drobných nehod, sražených chodců například při couvání nebo ke kolapsům z horka,“ říká mluvčí záchranné služby Jihomoravského kraje Michaela Bothová. „Přechod z horka do chladného (klimatizovaného) prostředí OC samozřejmě může někomu způsobit např. respirační infekt, ale ten se projeví až s odstupem času a k takovému zdravotnímu problému se obvykle záchranná služba nevolá,“ dodává.


M2C
logo M2C

M2C je jednou z největších společností s mezinárodní působností, nabízející široké spektrum služeb v oblasti integrovaného facility managementu. Poskytuje komplexní služby v rámci správy nemovitostí (úklid, údržba a zabezpečení) a prostřednictvím ...