Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Přichází recese? Jak ochránit firmu?

Množství zakázek klesá, s tím klesá i výroba. Tento trend se šíří napříč celou ekonomikou. Pocítila to řada firem a již brzdí výrobu, odstavují provozy, plánují celozávodní dovolené. V horších případech propouštějí. Šetří. Šetření začíná být všudypřítomné. Méně se nakupuje, hledají se úspory. Pokles výroby je v řádech desítek procent. Pro některé firmy může být nastávající situace likvidační.

Co se děje a co s tím?

Firmy jsou v nejisté situaci, kolabují dodavatelské řetězce. Nešetří se jen na energiích, ale firmy všeobecně hledají, kde zbytečně leží peníze. Tento stav je pro mnohé dlouhodobě neudržitelný. Roztáčí se kola krize, která pozvolna nastupuje. Rádi bychom věřili, že se tak nestane, ale spoléhat jen na víru nelze.

I když objem výroby padá, počet zákazníků paradoxně roste. Firmy, které obtížnou situaci nezvládly, vytváří poptávku svých klientů u těch, které se dokázaly adaptovat. Krachy a úpadky logicky narušují usazený dodavatelsko-odběratelský řetězec. „To může být paradoxně výhoda. Stačí být ve správný čas na správném místě.“

Jak?
Dnes již není trendem nakoupit nejlevněji, ale firmy by rády měly stabilního partnera.
Kde takového pro svou firmu zajistit?

Evropský online trh pro firmy – merXu

Blížící se situace není ojedinělá. S podobnou jsme se již nedávno setkali. Pro firmy je tato nejistota náročná. Výhodu mají ty firmy, které se dokázaly adaptovat a rozhodly se již během covidu upevnit svou pozici na trhu. Pomohl jim v tom evropský online trh pro firmy – merXu, který začal před třemi lety začal fungovat v rámci střední Evropy a dnes se na něm obchoduje již v rámci celé EU.

Zajímá vás…

Jaká je aktuální situace na trhu v rámci klíčových průmyslových odvětví?
Jaké jsou rozhodující faktory úspěchu pro zahájení mezinárodního prodeje?
Jak se úspěšně otevřít novým trhům, když se místní trh začíná zmenšovat?
Jak rozvíjet mezinárodní prodej během období recese?
Jak vám může merXu pomoci s prodejem zboží a služeb v 27 zemích Evropské unie?
Jakým způsobem získávají lokální firmy a živnostníci nové klienty na merXu?

Připojte se zdarma k prvnímu ze série webinářů merXu s názvem „Krizový plán pro průmysl“

Více o připravovaném webináři a přihlášení ZDE.


 
 
Reklama