Pozdní platby ve stavebnictví: snižte jejich rizika pomocí digitálních nástrojů!
Společnosti ve stavebnictví se kromě současných výzev spojených s obecnou ekonomickou nejistotou a překážkami v dodavatelském řetězci dlouhodobě potýkají s vážnými problémy v oblasti peněžních toků.
Neustálé řešení opožděných nebo neuhrazených faktur představuje zátěž, která významně narušuje jejich stabilitu. Opožděné platby se v dnešní době týkají až 60 % všech B2B transakcí v České republice. Navíc spolu s nimi narůstá i podíl nedobytných pohledávek. Adam Heres Vostárek, regionální manažer z platformy PlanRadar pro digitální dokumentaci, komunikaci a reportování ve stavebnictví, vysvětluje, jak může efektivní využívání digitálních nástrojů pomoci řešit tuto problematiku a posílit tím finanční stabilitu stavebních projektů.
„Pozdní platby ve stavebnictví zůstávají dlouhodobým problémem. Až 30 % všech stavebních společností tráví více než sedm hodin týdně hledáním řešení u opožděných plateb,” uvádí Adam Heres Vostárek z PlanRadaru a pokračuje: „Stavební firmy navíc tvoří bezmála pětinu všech insolvencí, což jen potvrzuje vysoké riziko platební neschopnosti v tomto sektoru.”
V čem digitální nástroje konkrétně pomáhají?
- Plánování projektu
- Sledování změn v projektové dokumentaci
- Monitorování dodavatelského řetězce
- Udržování přehledu o nepředvídatelných faktorech a jejich vlivu na termíny a náklady
- Sledování situace na staveništi v reálném čase
„Moderní nástroje pomáhají snižovat riziko pozdních plateb díky lepší transparentnosti a rychlému přístupu k relevantním informacím o projektu. Firmám tak umožňují připravit se na současné i budoucí výzvy v tomto náročném sektoru,“ uzavírá Adam Heres Vostárek.
Platforma pro stavebnictví, správu budov a nemovitostí - digitální správa úkolů, komunikace a reportování.