Efektivní správa a řízení stavebních reklamací
Požadavky na vícepráce ve stavebnictví jsou zásadní otázkou pro mnoho profesionálů v tomto odvětví a součástí většiny stavebních projektů. Při jejich nesprávném řízení pravidelně dochází ke zpoždění, což se v současné době týká až 70 % projektů.
PlanRadar, přední evropská platforma pro řízení dokumentace, procesů a komunikace ve stavebnictví, zveřejnila report, který se podrobně zabývá právě digitální správou reklamací ve stavebních projektech (tzv. Claim Management). A hledá cesty, jak je řešit co možná nejefektivněji.
Nejčastější příčiny reklamací a předělávek:
- neúplná dokumentace
- požadavky na změny probíhajících projektů
- nesprávné plánování stavebních prací
- špatná komunikace mezi účastníky projektu
„Stavební profesionálové se často musejí potýkat s konflikty, které jsou výsledkem nesprávné interpretace nebo rozdílných očekávání. Nedávné studie ukázaly, že nedorozumění a spory mezi odborníky ve stavebnictví nejsou vůbec neobvyklé a mají za následek mnoho požadavků na přepracování. Tím se nejen prodlužuje doba výstavby o 10–30 %, ale tyto vícepráce také tvoří v průměru 11 % celkového rozpočtu projektu. Kromě okamžitých finančních ztrát končí navíc mnoho sporů u soudu, což způsobuje velké nepříjemnosti všem zúčastněným,“ komentuje Adam Heres Vostárek, expert na digitalizaci ve společnosti PlanRadar.
Platforma pro stavebnictví, správu budov a nemovitostí - digitální správa úkolů, komunikace a reportování.