Nejlepší tipy, jak dosáhnout spokojenosti zákazníků při každém nákupu
Spokojený zákazník je vždy to nejlepší, čeho můžete ve svém podnikání dosáhnout. Podle průzkumu stačí jediná negativní zkušenosti a více než polovina zákazníků se k vám již nevrátí. Navíc o tom řeknou dalším lidem, takže ztratíte další potenciální klienty. Co udělat, abyste vždy zajistili spokojenost svých zákazníků?
Zdroj obrázku: graja / Shutterstock.com
Soustřeďte se na kvalitu
Kvalita zboží nebo služeb musí být vždy na prvním místě. Nezáleží na tom, jak dobrou máte reklamu nebo zákaznický servis. Jestli nebudete mít kvalitu, nikdo u vás nakupovat nebude. Zárukou je certifikát kvality ISO 9001, který může předložit zákazníkům pro jistotu. Kvalitu jim ale vždy musíte představit na svých produktech.
Online nákupy rychle a jednoduše
Jednoduchý proces během celého nákupu je velmi pozitivní zkušeností pro každého klienta. Ideálně by k nákupu měla stačit tři kliknutí na webu. S tím souvisí i přehlednost informací. Vše uvádějte jednoduše a stručně. Všechny hlavní informace, uveďte v popisu produktů. Na webových stránkách by neměly chybět části, jako je:
- platby a doprava,
- podmínky nákupu,
- nejčastější dotazy (FAQ),
- kontakt.
Nebojte se zeptat na spokojenost
Nejjednodušší způsob, jak se něco dozvědět, je položit otázku. Zeptejte se svých zákazníků, co u vás mají rádi a neradi. Jak proběhl jejich nákup a co říkají na zakoupený produkt. Skvělé jsou hvězdičky nebo smajlíci, ale můžete přidat také část, do které budou moci svými slovy napsat, jakou měli zkušenost s celým nákupem, produktem a službou.
Analyzujte zpětnou vazbu
Jednou za čas si sedněte a zadejte do Googlu svou firmu. Mnoho zákazníků vám neřekne negativní zkušenost do očí. Proto se podívejte, co o vás říkají na sociálních sítích a diskusních fórech. Nic nevnímejte jako kritiku, ale jako cenný feedback. Hodně lidí se zatvrdí a neposouvají se dopředu. Pracujte s názory efektivně a zlepšujte své produkty a služby podle vašich zákazníků.