Optimalizace objemové hmotnosti zásilek je budoucnost (nejen) v oblasti e-commerce
Podle výsledků průzkumu společnosti RAJA v oblasti elektronických obchodů patří mezi největší priority vedle ekologie a bezpečnosti také optimalizace nákladů na dopravu. Jak toho v reálu dosáhnout?
Průzkum mezi obchodníky v oblasti e-commerce provedený společností RAJA ukázal, že 20 % z nich staví na první místo svých priorit redukci cen za dopravu. „Doprava je drahá a ve výsledku snižuje ziskovost e-shopů. Obchodníci proto hledají řešení, jak snížit přepravní náklady při zachování vysoké úrovně kvality dodávek, což může být často obtížné dilema,“ komentuje situaci generální ředitelka společnosti RAJA Gabriela Fabiánová.
Snižování nákladů spojené s balením a přepravou zboží, by rozhodně nemělo být na úkor kvality použitých materiálů. Mohlo by se zvýšit riziko poškození zboží, které souvisí s další řadou nákladů a ztrátou zákazníků. Balení lze efektivně optimalizovat jiným způsobem, než vstupovat do rizika použití levnějšího obalového materiálu. Mezi faktory, ovlivňující cenu za dopravu patří:
● výška a hmotnost produktu
● konstrukce balení
● obalový materiál
● objemová hmotnost, neboli prostor, který produkt při transportu zabírá.
„Přeprava 20 kilogramů peří tak může být dražší než přeprava 20 kilogramů železa,“ vysvětluje Fabiánová. „Vhodně zvolený obal tak, aby se vešel na paletu nebo do nákladního vozidla může snížit náklady až o 10 %,“.
To potvrzuje také Aleš Juřina z obchodu Spolek milců čaje. „Česká pošta si nedávno začala účtovat dopravné podle délky nejdelší strany. V této chvíli nastala výhoda obalů od společnosti RAJA, kde si můžeme vybrat optimální rozměr balení. Myslím, že díky vhodnému obalu můžeme ušetřit kolem 10-15 % přepravních nákladů,“ popisuje Juřina.
Váš partner s více než 60letými zkušenostmi na trhu obalových materiálů, Vám nabízí širokou nabídku 2.500 produktů skladem pro ochranu, balení, přepravu či skladování Vašeho zboží.