V hlavní roli informační systém pro údržbu
Správně nastavený informační systém pro údržbu dokáže mnohé. Jak by tedy měl vypadat?
Klíčové je zejména zajistit co nejsnazší podporu pořízení požadavků pro reaktivní a proaktivní údržbu (facility management). Ta je podkladem pro rozhodnutí o investicích do realizace výměny či rekonstrukce jednotlivých částí majetku (asset management), a to zejména v kontextu ekonomických ukazatelů při správě nemovitostí (property management).
Evidence požadavků a snadná obsluha
Požadavky na informační systém, ve kterém jsou procesy správy majetku evidovány, jsou zaměřeny na co nejjednodušší obsluhu jak z pohledu zadavatelů požadavků, správců, vlastních řešitelů, tak i manažerů, kteří chtějí získat rychlý přehled o tom, zda vše funguje, jak očekávají. V dnešní době toto splňuje ideálně možnost ovládání přes mobilní zařízení.
Propojení s dalšími systémy
Důležitou roli hraje i snadná integrace systému s jinými softwarovými produkty využívanými ve společnosti, ať to jsou účetní systémy, nebo automatické kontroly, které případné závady hlásí.
Proaktivní údržba
Správa údržby zahrnuje i evidenci a sledování pravidelných činností – preventivních kontrol či plánované údržby zařízení. Z dlouhodobého hlediska je mnohem efektivnější kromě revizí definovat opakovatelné činnosti, kterými se vyplní čas vlastních údržbářů v době, kdy není co opravovat. V případě těchto kontrolních a opakovaných činností je důležité mít v dostatečném předstihu přehled o tom, kdy která akce nastane, a zajistit přístupy k zařízením, na kterých se bude daná činnost provádět.