Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Čistota toalet - achilova pata

Plzeňský Prazdroj, který letos v létě spustil už druhý program na podporu malých hospod. V programu je i časté bolavé místo, a to toalety.

Program se tentokrát týká vyloženě vesnických pohostinství a zaměřuje se na jejich podporu od čistoty interiéru přes kvalitu piva až po úroveň obsluhy. „V pilotním programu je několik desítek hospod, prodeje se jim v průměru zvýšily o 8 %,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.
Když jsou toalety špatné, noví lidé znova nepřijdou

Osvědčuje se i program Zeď, který má za cíl zlepšení a zútulnění interiérů hospod. Běží už dva roky, každý rok jím projdou na tři stovky zařízení a restauracím, které program absolvovaly, poskočily nahoru tržby za pivo v průměru o šest procent. Program se přitom týká i známého a hlavně pro menší hospody velmi bolavého místa, a to toalet. „Někdy stačí měnit častěji ručníky nebo instalovat vysoušeč rukou, jinde je třeba nákup nových mís či pisoárů,“ popisuje Mráz.

Průzkum Prazdroje, který proběhl před dvěma lety, ukázal, že o případné další návštěvě restaurace rozhoduje v páru častěji žena. „Toalety mají dramatický vliv na to, jestli se žena do restaurace vrátí. Když jsou špatné, noví lidé znova nepřijdou,“ tvrdí Mráz s tím, že to si majitelé vesnických hospod často neuvědomují.

Prazdroj každoročně dělá hodnocení všech svých 25 tisíc podniků podle dvanácti kritérií. Za poslední rok se minimálně o jeden stupeň zlepšilo téměř 6,5 tisíce hospod.

 
 
Reklama