Obsazenost nákupních center se mění
Ubývat budou prodejci nábytku a elektroniky, naopak přibude výdejen e-shopu, lokálních prodejen a specializovaných retail parků.
Facility manažeři, kteří podle dat společnosti Cushman & Wakefield, spravují v oblasti nákupních parků celkovou plochu 713 tis. m², z toho 23 tis. m² bylo otevřeno loni, se budou muset připravit na jinou skladu nájemců.
Letňany Business Park, foto CBRE
V budoucnu je také čeká více specializovaných retail parků např. na dům a zahradu nebo potřeby pro motoristy. Měnit se nebudou prostory obsazené cukrárnami, restauracemi nebo nabídkami služeb (jako např. kadeřník či mobilní operátoři aj.).
Výstavba nových nákupních center se podle C&W zpomaluje. Důvodem má být neochota potravinářských řetězců k expanzi. Průměrná neobsazenost nákupních parků v ČR, převážně v Moravskoslezském a Libereckém kraji, je okolo 7%.
Další informace k tématu:- Zvyšuje se zájem o retail parky, které oproti nákupním centrum, nevyžadují velkou rozlohu ani vysoké pořizovací náklady.
- Roste zájem o menší obchodně - kancelářské a skladovací prostory
- Téma Amazon na českém webu
Třetí běh úspěšného školení, které pořádá portál TZB-info. Můžete si již rezervovat místo.
Předešlé ročníky: