Facility manažeři pečují o 10 000 nájemců a spravují 4,3 mil. m²
Zvyšuje se zájem o retail parky, které oproti nákupním centrum, nevyžadují velkou rozlohu ani vysoké pořizovací náklady.
Facility manažeři pracující v nákupních centrech, retail parcích a hypermarketech s malými pasážemi se starají přibližně o 4,3 mil.
m² a více než 10 tis. nájemců. Podle informací, které byly na jaře tohoto roku uveřejněny v časopise MarketingSalesMedia, se u nás zvyšuje zájem právě o retail parky.
Úkolem facility manažera není pouze starost o objekty, jejich správu či údržbu, ale musí také umět komunikovat s nájemci, kteří jsou pro vlastníka objektu velmi důležití, protože ovlivňují cílovou skupinu lidí, která zde nakupuje. Samozřejmě je také důležitý příjem z nájmu prostor a zkušenost manažera ve vhodné formě komunikace s jednotlivým nájemcem. Jen pro názornost, v nákupních centrech se facility manažeri starají o 6,5 tis. nájemců a v retail parcích o téměř 2,2 tis. nájemců.
Z obrázku je patrné, že facility manažeři spravují více ploch v Moravskoslezském, Ústeckém, Plzeňském, Královehradeckém a Středočeském kraji. Důvodem je větší koncentrace středně velkých měst, které svou lokalitou nepočítají s velkou nákupní sílou nebo širokou spádovou oblastí, ale jsou vhodné pro výstavbu retail park, pro který jsou tyto atributy oproti nákupnímu centru výhodou.
Z informací výše je názorně vidět, jaká je nutnost zaměstnávat kvalitního a zkušeného facility manažera, protože právě on může investorům/vlastníkům pomoci k bezproblémovému chodu nákupních center či retail parků a jeho zastoupení v managementu společností začíná být nepostradatelná.
Přečtěte si také článek: Provozování objektu a TZB. Článek upozorňuje na situace a úkony, které při provozování objektu a TZB vznikají. V článku je věnována pozornost i vyhrazeným technickým zařízením, na které se vztahují zvláštní právní předpisy, kterými je jejich provozování upraveno.