Průzkum ohledně nákupu bydlení
V časopisu Marketing a média byly na jaře 2014 publikovány výsledky průzkumu o nákupu bydlení. Zajímavostí je, že mezi první 3 priority se dostaly náklady na energie a kvalitní nezávadné materiály jsou hned čtvrté v pořadí.
Nejdůležitější atributy nového bydlení
- 1/3 internetové populace ve věku 18 - 60 let si plánuje pořídit vlastní bydlení během 3 let, 1/4 do 5 let a více než 2/5 o tom neuvažují.
- Pochopitelně více bydlení řeší mladí lidé.
- Při výběru hraje nejdůležitější roli cena a lokalita.
Nemalou roli při rozhodování mají také měsiční náklady na bydlení, zahrnující náklady na energie i splácení hypotéky. - Zajímavostí jsou rozdílné priority:
- ženy: cena, měsíční náklady a občanská vybavenost
- muži: lokalita, zeleň v okolí, kvalitní nezávadné materiály, ekologická stránky bydlení
- mladí do 35 let: finance, občanská vybavenost, dobrá dostupnost MHD
- lidé nad 35 let: lokalita a materiály použité na stavbu
- Porovnání nákladů na vytápění přípravu teplé vody na TZB-info
- Hypoteční kalkulačka
- Dotace na pasivní výstavbu v Nové zelené úsporám
- Podle průzkumu se 81 % Čechů bojí hypotéky na bydlení
- Úvěry SFRB na opravy bytů až 150.000 Kč pro mladé do 36 let
Znalost developerských společností
Ačkoliv developerských společností není na českém trhu mnoho, respondenti v nich nemají příliš přehled. Spontánně si nevybavuje žádnou developerskou společnost 1/4 dotázaných, řada lidí navíc často zaměňuje developerskou společnost s relitní kanceláří.
Služby, které by lidé ocenili při rozhodování o nákupu bydlení
V seriálu průzkumu k tématice bydlení byl zahrnuto i zjišťování potenciálu nových služeb souvisejícíh s nabídkou bydlení.
Průzkum se zaměřil na 3 služby:
- kontaktní místo developera v nákupním centru,
- možnost prohlédnutí přesné kopie bytu nebo jeho části v nákupním centru
- možnost bydlet na zkoušku ve vzorovém bytě.
Všechny 3 služby předstatvují značný potenciál a ocenila by je nadpoloviční většina dotázaných, a to stejnou mírou ženy i muži. Sužby v nákupním centru oceňují více lidé nad 45 let.
Zdroj: Snapshots je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu. Data jsou zjišťována pravidelně každý měsíc na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 510 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napiště na snapshots@omd.cz