Konec obavám z velkých nedoplatků a přeplatků, novinka od innogy hlídá automaticky spotřebu plynu
První „smart řešení“ na českém trhu s plynem. Aktuální spotřeba se průběžně odečítá pomocí čidla na plynoměru.Zákazník sleduje svou spotřebu v mobilní aplikaci.Při hrozbě nedoplatku/přeplatku aplikace doporučí změnu záloh.
Doba obav z vyúčtování za spotřebovaný plyn skončila. Energetická skupina innogy uvádí na český trh novou službu, která zamezí nepříjemným překvapením v souvislosti s ročním vyúčtováním energií. Služba Monitoring spotřeby za uživatele automaticky sleduje spotřebu plynu, načítá je do mobilní aplikace, porovná skutečnou spotřebu s již uhrazenými i do budoucna nastavenými zálohami, a při hrozbě velkého nedoplatku nebo přeplatku doporučí změnu záloh.
„Především vlivem počasí a změn ve spotřebitelském chování je roční vyúčtování pro zákazníky vždy určitou neznámou. Velké nedoplatky za plyn jsou častým strašákem mnoha českých rodin. S naším hlídačem a mobilní aplikací innosvět dáváme zákazníkům do rukou jednoduchý a efektivní nástroj, jak nedoplatkům předcházet. Skvělé na tom je, že vše probíhá automaticky a zákazník si jen na mobilu nebo tabletu kontroluje, jak na tom je. Je to příklad toho, jak digitalizace mění energetiku a jak nám pomáhá zlepšovat služby pro naše zákazníky,“ uvedl obchodní ředitel innogy Tomáš Varcop.
Základními kameny nové služby jsou senzor, instalovaný na plynoměr, a mobilní aplikace innosvět. Senzor denně odesílá data do aplikace, která porovnává získaná data o skutečné spotřebě s již zaplacenými zálohami i jejich předpisem až do data nejbližšího vyúčtování. „Výsledkem je vyčíslení předpokládaného přeplatku nebo nedoplatku. Pokud přesáhne tisíc korun, zákazníkovi navrhujeme změnit si výši záloh,“ vysvětluje Varcop. Zařízení funguje v bezdrátové síti Sigfox operátora SimpleCell, která pokrývá přes 90 % české populace.
Ke všem funkcím aplikace innosvět mají přístup pouze zákazníci innogy. K registraci je třeba znát kód odběrného místa (EIC/EAN), datum narození a číslo na mobil nebo email. Aplikace ověří tyto údaje v systému innogy, a pokud souhlasí, odešle zpět registrační heslo. Zákazníkovi jsou pak automaticky nabídnuta jeho odběrná místa.