Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Hodnocení roku 2008 z pohledu Knauf Insulation, Laufen CZ, Raiffeisen stavební spořitelny a HK ČR

Časopis Kapitál požádal představitele řady společností o ohlédnutí za předešlým rokem. Vybrali jsme odpovědi zástupců společností, se kterými se setkáváte i na stránkách TZB-info.

Byly položeny následující otázky:

  1. Jaké pocity z roku 2008 u vás převažují, čím se vám rok 2008 vryje do pamětí?
  2. Jak se vaší společností (popř. oboru) daří vyrovnat s výzvami "rozbouřeného" globálního ekonomického prostředí?
  3. Jaké příležitosti vidíte a chcete využít v roce 2009?

Karel Klátil, obchodní ředitel společnosti Knauf Insulation:

1. Jaké pocity z roku 2008 u vás převažují, čím se vám rok 2008 vryje do pamětí?

Nevím, zda byl rok 2008 překvapením. Stavebnictví dlouhodobě velice rychle rostlo a takto rychlý nárůst již nebyl udržitelný, zvýšení DPH na stavební práce a na nové byty sehrálo také svůj vliv. Rok 2008 tedy přišel po roce, který byl mimořádně úspěšný. Zejména proto zůstal rok 2008 z celkového pohledu dosti za očekáváním. Nás však velice těší, že naše firma Knauf Insulation posílila svoji pozici na českém trhu s tepelnými izolacemi.

2. Jak se vaší společností (popř. oboru) daří vyrovnat s výzvami "rozbouřeného" globálního ekonomického prostředí?

My podnikáme ve stavebnictví a velice citlivě vnímáme dění na globálním ekonomickém a stavebním trhu. Stojíme však na pevných základech a jsme připraveni na případné změny pružně reagovat.

3. Jaké příležitosti vidíte a chcete využít v roce 2009?

S velkým nasazením se zaměříme na různé cílové skupiny našich zákazníků, na inovace a propagaci úspor energií. Uvedeme na český trh nové výrobky a řešení pro různé účely použití tepelných izolací pro snížení energetické náročnosti budov. Pro každého občana i firmu přináší použití našich tepelných izolací výrazné finanční úspory, což je v současné době jedna z mála investic, která se skutečně vyplatí. Naší prioritou jsou spokojení zákazníci a osvěta v oblasti energeticky úsporných řešení, která chrání naše životní prostředí.

David Penc, marketingový ředitel Laufen CZ

1. Jaké pocity z roku 2008 u vás převažují, čím se vám rok 2008 vryje do pamětí?

Rok 2008 bych ze svého profesionálního pohledu označil za velmi různorodý. V porovnání s loňskem, kdy společnost Laufen CZ jako součást světové jedničky Roca dosahovala rekordů na všech trzích, se letošní výsledky nemusejí jevit tak oslnivě. Ale vzhledem k makroekonomické situaci většiny světových zemí mohu zodpovědně konstatovat, že jsme si zvláště v České republice a na Slovensku vedli výtečně.

2. Jak se vaší společností (popř. oboru) daří vyrovnat s výzvami "rozbouřeného" globálního ekonomického prostředí?

Ekonomická recese podstatným způsobem zasáhla všechny výrobce koupelnových vybavení. Rodinná společnost Roca, jejíž centrála sídlí ve Španělsku, však těží z výhody reinvestování podstatné části zisku do vývoje. Právě ekonomická recese vždy neúprosně odhalí, do jaké míry jsou firmy finančně zdravé a schopné dalšího rozvoje. Roca z tohoto boje vychází vítězně.

3. Jaké příležitosti vidíte a chcete využít v roce 2009?

Laufen CZ právě prochází hlubokou transformací napříč všemi odděleními a má před sebou smělé plány, které vycházejí z vizí skupiny Roca. I přes celosvětově očekávané utahování opasků budeme na domácím trhu ještě výrazněji prezentovat všechny naše značky (Laufen, Roca a Jika), než tomu bylo v roce 2008.

Jan Jeníček, generální ředitel a předseda představenstva Raiffeisen stavební spořitelny

1. Jaké pocity z roku 2008 u vás převažují, čím se vám rok 2008 vryje do pamětí?

Rok 2008 se mi vryl do paměti hlavně prostřednictvím fúze Raiffeisen stavební spořitelny a HYPO stavební spořitelny, kterou jsme úspěšně zvládli. Cítím tedy velkou úlevu, ale zároveň i odpovědnost za milion klientů, o které se v současné době staráme.

2. Jak se vaší společností (popř. oboru) daří vyrovnat s výzvami "rozbouřeného" globálního ekonomického prostředí?

Stavební spoření je dlouhodobě nastaveno jako bezpečný produkt, který využívá vlastní zdroje a je velmi konzervativní. Díky tomuto přístupu dlouhodobě pomáhá lidem investovat do vlastního bydlení. To se nemění ani v dobách současné krize.

3. Jaké příležitosti vidíte a chcete využít v roce 2009?

Určitě chceme i nadále pokračovat v poskytování kvalitních služeb a pomáhat našim klientům k lepšímu bydlení. Velký potenciál vidíme především v širokém portfoliu našich úvěrových produktů, díky kterému jsme schopni vyjít vstříc téměř každému požadavku našich klientů.

Petr Kužel, prezident Hospodářské komory České republiky

1. Jaké pocity z roku 2008 u vás převažují, čím se vám rok 2008 vryje do pamětí?

Rok 2008 se do paměti mé, ale i mnoha dalších podnikatelů zapíše jako rok, kdy jsme v létě zažili silnou turbulenci české koruny, která měla dopad na hospodaření mnohých firem. Letošní rok se také zapíše do dějin hospodářství jako rok, kdy novodobé dějiny podnikání zakusily světovou hospodářskou krizi.

2. Jak se vaší společností (popř. oboru) daří vyrovnat s výzvami "rozbouřeného" globálního ekonomického prostředí?

Povinností Hospodářské komory je vystavět bezpečné přístavy a hráze pro členské lodě, které plují v rozbouřeném moři globální ekonomiky. Takový úkol komora ze všech sil plní.

3. Jaké příležitosti vidíte a chcete využít v roce 2009?

Komora chce pro sebe a své členy využít v co největší možné míře příležitosti, které plynou z evropských fondů a společně tak na této struktuře postavit nový ekonomický růst hospodářství naší země. V nadcházejícím českém předsednictví v radě EU v první polovině následujícího roku vidíme šanci na pozvednutí prestiže České republiky na evropskou úroveň.

Z časopisu za redakci TZB-info vybrala Ing. Dagmar Kopačková
Zdroj: časopis Kapitál, 18.12.2008

 
 
Reklama