Otázky a Vaše odpovědi o tepelných čerpadlech - nová anketa
Článek shrnuje výsledky předešlé ankety o tepelných čerpadlech a přináší nové otázky z oblasti vybavení čerpadel. Předem děkujeme čtenářům, kteří vyplnění ankety věnují čas a vylosované opět odměníme.
Anketa o tepelných čerpadlech, kterou jsme zveřejnili v závěru roku 2005, měla za cíl zjistit preference zákazníků při pořizování tepelného čerpadla. Anketa se setkala s velkým zájmem - vyplnilo ji 280 čtenářů a přinesla výsledky zajímavé především pro výrobce a dodavatele, kteří z nich mohou čerpat informace pro směr prezentací svých výrobků, ale i pro nás, pro přípravu dalších témat pro obsah portálu TZB-info.
V první otázce jsme se ptali, kde byste prioritně hledali kontakt na dodavatele tepelného čerpadla. Ačkoliv na výsledek (graf č. 1) je třeba pohlížet s rezervou, protože anketa proběhla na internetu, tj. vyplňovali ji ti, kteří internet využívají, ale i tak je rozdíl velmi markantní a pro nás potěšující.
V další části ankety jste vybírali, které 3 body jsou pro Vás při výběru tepelného čerpadla nejdůležitější. V anketě jsme Vám nabídli celkem 16 bodů k výběru. Pokud jednotlivé body seskupíme podle společných charakteristik, odpovědi jsou znázorněny v grafu 2.
Pokud jednotlivé body seřadíme podle četnosti, vytvářejí tři výrazné skupiny:
- skupina s převažujícím počtem hlasů:
- úspora peněz
- profesionalita obchodních zástupců
- technické parametry
- cena
- životnost
- garance
- skupina s výrazným odstupem:
- funkčnost
- značka
- český výrobce
- ekologie
- výroba na zakázku
- skupina s nejmenším počtem hlasů, (odstup skupiny 3 a 2 je menší než odstup skupiny 2 a 1)
- high tech
- design
- stabilita firmy, jak je dlouho na trhu
- dodací lhůta
- platební podmínky
Pro nikoho z hlasujících čtenářů není důležité, zda tepelné čerpadlo má soused.
Z našeho pohledu redakce portálu TZB-info vidíme určitý rozpor mezi obsahem stávajících prezentací a požadavky zákazníků, které vzešly z ankety. Zatímco výrobci a dodavatelé kladou často důraz na design, náležitost k nadnárodní skupině a značce a délce působení firmy na trhu, zákazníci preferují více profesionalitu obchodních zástupců, technické parametry, garanci a také ekologii.
Uvidíme, zda výsledky ankety přinesou nějakou změnu ve firemních článcích, nebo zda je využijeme jen my při přípravě článků odborných. V každém případě ještě jednou děkujeme všem čtenářům, kteří se ankety zúčastnili.
Vzhledem k tomu, že úspory energií jsou i nadále horkým tématem, jsou i tepelná čerpadla nadále ve středu zájmu.
Dnešní anketa je zaměřena podrobněji přímo na tepelná čerpadla, za Vaše odpovědi předem děkujeme a 20 vylosovaných odměníme.
Za přispění ke zpracování tohoto článku děkuji firmám | a |