Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Strahovský tunel bude kvůli Blance v červenci deset dnů uzavřený

Stavbaři budou Strahovský tunel napojovat na tunelový komplex Blanka, který se má po opakovaných odkladech otevřít v září.

Strahovský tunel v Praze, který je důležitou součástí městského okruhu, bude v červenci na deset dní uzavřený. Stavbaři jej budou napojovat na tunelový komplex Blanka, který se má po opakovaných odkladech otevřít v září, Vyplývá to z podkladů určených pro dopravní výbor pražského zastupitelstva. Uzavírka je naplánována od 4. do 14. července a bude spojena s výraznými dopravními omezeními.

Více než dvoukilometrový Strahovský tunel navazuje na tunel Mrázovka. Vede ze Smíchova a ústí na hranici čtvrtí Břevnov a Střešovice, takzvanou křižovatkou Malovanka, na níž naváže tunelový komplex Blanka. Strahovský tunel tak představuje důležité dopravní spojení Prahy 5 a Prahy 6.

Při uzavírce technici napojí všechny tunely na strahovský velín, odkud je provoz v tunelech řízen. Křižovatku Malovanka čekají stavební úpravy nezbytné pro propojení obou tunelů, píše se v podkladech, které má ČTK k dispozici.

"Během prací při propojování obou systémů nebudou dostupná dopravní zařízení ani bezpečnostní technologie ve Strahovském tunelu, včetně kamerového systému, která jsou z hlediska bezpečnosti provozu nezbytná pro prevenci a případnou eliminaci či řešení mimořádných událostí v tunelu. Provoz bez tohoto vybavení by nemohl být považován za bezpečný, a proto bude tunel zcela uzavřen," uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Termín uzavírky byl podle Dolínka zvolen s ohledem na začátek prázdnin a svátečních dnů, kdy je tradičně menší provoz. Řidiči pojedou objížďkou po trase ulic Plzeňská/Vrchlického - Kukulova - Bělohorská - Patočkova.

Tunel Blanka, který bez propojení se Strahovským tunelem vyjde na zhruba 37 miliard korun, by se po opakovaných odkladech měl otevřít v polovině září. Slibují to alespoň polici. A některými zdroji zpochybňovaný termín nedávno ČTK znovu potvrdila primátorka Adriana Krnáčová (ANO).

Dopravní stavba, kterou zadala politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měla být zprovozněna v roce 2011. V průběhu let se projekt prodražil minimálně o šest miliard korun. Rozhodčí soud řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav. Nadále pokračuje soudní pře se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS).

 
 
Reklama