Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Letošek přinesl oživení na tuzemském trhu nátěrových hmot

Tuzemský zástupce největšího světového výrobce barev a nátěrových hmot AkzoNobel potvrzuje oživení na domácím trhu. Hlavním tahounem byly tzv. ready-mixy, které dokázaly meziročně narůst až o 8 % v hodnotě.

Tuzemský zástupce největšího světového výrobce barev a nátěrových hmot AkzoNobel, jehož globální tržby ve druhém čtvrtletí letošního roku vzrostly o pět procent, potvrzuje oživení i na domácím trhu.

Na českém trhu nátěrových hmot došlo v první polovině roku 2011 k mírnému oživení v porovnání se stejným obdobím roku 2010, a to v hodnotě celkem o 3 procentní body,“ říká Zdeněk Bárta ze společnosti GFK Czech. „V objemových ukazatelích však tuzemský trh vykazuje stále pokles – nyní o 2,4 procentního bodu. Největší nárůst byl zaznamenán u lazur – 8 % v litrech a 6 % v hodnotě. Podobný růst v obou sledovaných ukazatelích dokázaly napodobit nátěry na barvy a kov. Největší skupinou stále zůstávají disperzní barvy, které v hodnotě narostly o 4 %, což bylo způsobeno hlavně prodejem menších a tedy dražších balení. Hlavním tahounem byly v tomto případě tzv. ready-mixy, předpřipravené malířské omyvatelné barvy, které dokázaly meziročně narůst až o 8 % v hodnotě,“ doplňuje Bárta.

Tento nárůst je potěšující i vzhledem ke zvýšení cen výrobních surovin, odhadovaných na 20 %, které toto období provázely,“ říká Adam Klimczak, generální ředitel Akzo Nobel Coatings CZ. „I přes zvyšující se ceny surovin chceme rostoucí trend udržet. Na všech úrovních pokračujeme v implementaci dalších opatření určených ke zvyšování výkonnosti a zlepšení našeho provozu,“ doplňuje Klimczak.

Celkový zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) společnosti AkzoNobel, světového lídra v oblasti barev a nátěrových hmot ve druhém čtvrtletí klesl na 551 milionů euro, oproti 614 milionů euro v roce 2010. Čistý zisk společnosti AkzoNobel ve druhém čtvrtletí činí 268 milionů euro (273 milionů euro v roce 2010).

O společnosti

AkzoNobel se sídlem v holandském Amsterdamu je jedním z předních světových hráčů v oblasti výroby barev, nátěrových hmot a speciálních chemikálií. Společnost, která svými produkty zásobuje průmyslová odvětví po celém světě, koupila v roce 2006 českou značku Balakom. V roce 2007 se stala součástí koncernu AkzoNobel britská společnost ICI. Do portfolia společnosti AkzoNobel v České republice patří profesionální řady výrobků značek Dulux®, Luxol®, Xyladecor®, Hammerite®, Sadolin®, Molto® a Polycel®. Produktová řada Luxol, která v roce prošla kompletním rebrandingem, se stala Volbou spotřebitelů 2010 v kategorii Nátěrové hmoty. Více informací o společnosti a jejích značkách naleznete na www.akzonobel.com.

 
 
Reklama