Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

RWE si stěžuje na nekalé praktiky některých prodejců plynu

Energetická skupina RWE si stěžuje na podle ní nekalé obchodní praktiky některých prodejců zemního plynu, kteří obcházejí zákazníky RWE a bez jejich vědomí je následně přepojují k jinému dodavateli. RWE, která v ČR dodává plyn více než 2,3 milionu konečných zákazníků, chystá právní kroky, sdělila dnes firma ČTK.

"Odběratelé energií jsou opakovaně konfrontováni s nekalými obchodními praktikami podomních prodejců. Dochází ke zneužívání značky RWE a lidé jsou uváděni v omyl. Desítky našich zákazníků se staly obětí podvodu, kdy byly falšovány jejich podpisy a podvodníci jednali bez jejich vědomí za jejich zády," uvedl šéf obchodu RWE Transgas Tomáš Varcop.

RWE zaznamenala postižené zákazníky na Brněnsku a na severní Moravě. Obchodní zástupci si podle RWE vynucují jednání s odběrateli plynu s pomocí průkazů s nápisy RWE. Jakého dodavatele prodejci ve skutečnosti zastupovali, RWE neuvedla.

Prodejci u zákazníků podle RWE pořizovali pod záminkou odečtu snímky plynoměrů, nechávali si předložit faktury a smlouvy, které si také fotili. Poté byly bez vědomí zákazníků podány výpovědi a změnil se jejich dodavatel, uvedla RWE. Zákazníci ale podle RWE výpověď ze smlouvy nepodepsali, ani neudělili plnou moc k podání výpovědi.

"Jen v posledních týdnech evidujeme více než 250 takových případů. Postiženým zákazníkům jsme plně k dispozici, snažíme se jim pomoci nepříjemnou situaci řešit. Celou záležitost předáme k šetření příslušným úřadům a orgánům činným v trestním řízení. Společně se zákazníky také připravujeme odpovídající právní kroky," uvedl Varcop.

Častým terčem prodejců s nestandardními praktikami jsou především senioři. Obchodníci podle RWE spoléhají na jejich důvěřivost, problémy se zrakem a často nedostatečné znalosti nových poměrů na trhu s energiemi.

Zaměstnanci RWE při komunikaci se zákazníky dodržují přísná pravidla a prokazují se služebními průkazy, jejichž pravost lze kdykoliv telefonicky prověřit, sdělil mluvčí skupiny RWE Martin Chalupský. "Naši pracovníci nevybírají peníze v hotovosti, nefotí při návštěvě odběrného místa plynoměry, elektroměry, ani faktury, smlouvy a žádné jiné dokumenty," dodal.

V případě, že se odběratel setká s jakkoliv nestandardním jednáním, doporučuje RWE ověření totožnosti zaměstnance RWE prostřednictvím nonstop zákaznické linky 840 11 33 55.

 
 
Reklama