RWE si stěžuje na nekalé praktiky některých prodejců plynu
Energetická skupina RWE si stěžuje na podle ní nekalé obchodní praktiky některých prodejců zemního plynu, kteří obcházejí zákazníky RWE a bez jejich vědomí je následně přepojují k jinému dodavateli. RWE, která v ČR dodává plyn více než 2,3 milionu konečných zákazníků, chystá právní kroky, sdělila dnes firma ČTK.
"Odběratelé energií jsou opakovaně konfrontováni s nekalými obchodními praktikami podomních prodejců. Dochází ke zneužívání značky RWE a lidé jsou uváděni v omyl. Desítky našich zákazníků se staly obětí podvodu, kdy byly falšovány jejich podpisy a podvodníci jednali bez jejich vědomí za jejich zády," uvedl šéf obchodu RWE Transgas Tomáš Varcop.
RWE zaznamenala postižené zákazníky na Brněnsku a na severní Moravě. Obchodní zástupci si podle RWE vynucují jednání s odběrateli plynu s pomocí průkazů s nápisy RWE. Jakého dodavatele prodejci ve skutečnosti zastupovali, RWE neuvedla.
Prodejci u zákazníků podle RWE pořizovali pod záminkou odečtu snímky plynoměrů, nechávali si předložit faktury a smlouvy, které si také fotili. Poté byly bez vědomí zákazníků podány výpovědi a změnil se jejich dodavatel, uvedla RWE. Zákazníci ale podle RWE výpověď ze smlouvy nepodepsali, ani neudělili plnou moc k podání výpovědi.
"Jen v posledních týdnech evidujeme více než 250 takových případů. Postiženým zákazníkům jsme plně k dispozici, snažíme se jim pomoci nepříjemnou situaci řešit. Celou záležitost předáme k šetření příslušným úřadům a orgánům činným v trestním řízení. Společně se zákazníky také připravujeme odpovídající právní kroky," uvedl Varcop.
Častým terčem prodejců s nestandardními praktikami jsou především senioři. Obchodníci podle RWE spoléhají na jejich důvěřivost, problémy se zrakem a často nedostatečné znalosti nových poměrů na trhu s energiemi.
Zaměstnanci RWE při komunikaci se zákazníky dodržují přísná pravidla a prokazují se služebními průkazy, jejichž pravost lze kdykoliv telefonicky prověřit, sdělil mluvčí skupiny RWE Martin Chalupský. "Naši pracovníci nevybírají peníze v hotovosti, nefotí při návštěvě odběrného místa plynoměry, elektroměry, ani faktury, smlouvy a žádné jiné dokumenty," dodal.
V případě, že se odběratel setká s jakkoliv nestandardním jednáním, doporučuje RWE ověření totožnosti zaměstnance RWE prostřednictvím nonstop zákaznické linky 840 11 33 55.