Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Rozhovor s produktovým manažerem firmy Lindab - divize Profil

Divize firmy Lindab Group - Lindab Profil, která vyrábí a dodává na evropské trhy profily pro sádrokartonové příčky, přišla v minulých dnech na trh s novým revolučním produktem Lindab RdBX. Tento produkt byl oficiálně představen v rámci stavebního veletrhu v Brně IBF 2009. Lindab RdBX umožňuje jednodušší, flexibilnější a hlavně rychlejší montáž než doposud. Plně jej vystihují tři slova: položit, zaklapnout, hotovo.
Na funkčnost tohoto na trhu dosud ojedinělého systému jsme se zeptali produktového manažera Marka Dítě, který stručně a odborně vysvětlil, jak se systémem Lindab RdBX pracovat. Zajímaly nás také jeho názory na budoucí vývoj výrobku v souvislosti s nelehkou ekonomickou situací u nás i ve světě.

Jste produktovým manažerem nově zaváděného výrobku firmy Lindab, profilu sádrokartonové příčky RdBX. Máte nějaké obavy, že s produktem nebudete mít takový úspěch v dnešní těžké době, kdy se ve všech oblastech – stavebnictví nevyjímaje, projevuje světová krize?

Nemyslím si, že by na úspěšnost nového produktu měla mít vliv světová krize. Nejsem ekonom, ale pokud by měla celá věc být hodnocena pohledem laika, tak produkt RdBX přináší především úsporu času při výstavbě sádrokartonových příček. Díky tomu umožňuje těm kteří jej budou používat realizaci většího počtu zakázek a tím pádem také vyšší výdělky. Jak se říká, čas jsou peníze a v tomto případě to platí dvojnásob, neboť čas pro osazení stojky RdBX je minimálně poloviční, než u standardních profilů. V případě, že budu jako montážní firma používat produkt, který mi umožní být flexibilnější a rychlejší, bude snazší se také lépe prosadit před konkurencí. Systém Lindab RdBX je k dosažení tohoto cíle velmi vhodným nástrojem.

Produkt RdBX je v podstatě inovace konstrukčního profilu RdB. V čem konkrétně se liší od předchozího typu?

Systém Lindab RdBX usnadňuje a urychluje osazení C stojek do vodících U profilů. Inovace standardní stojky RdB spočívá v použití klapky v její horní a dolní části. Tato klapka umožní ukotvit stojku na místě bez použití nářadí a mnohem rychleji, než je tomu u standardních profilů.
Další inovací je možnost teleskopického použití profilů RdBX. Díky tomu se snadno a rychle dosáhne požadované délky profilu a to bez nutnosti řezání a přesného zaměření. Tato přednost je velkou výhodou především u příček použitých v nestandardních prostorách s proměnnou výškou stropu (podkroví, halové systémy atd.).

Položit. Zaklapnout. Hotovo. – tímto claimem se profilujete před svými zákazníky. Opravdu je instalace nového produktu RdBX tak jednoduchá?

Ano osazení profilu je opravdu tak jednoduché, a tento slogan to naprosto vystihuje. Celý postup je velmi pěkně prezentován na instruktážním videu, které lze zhlédnout na www.lindab.com/rdbx
Asi vůbec nejlepší je vyzkoušet si nový typ stojky přímo v praxi. Myslím, že vlastní zkušenost je nejdůležitější, proto také nabízíme možnost odzkoušet si tento produkt a pro tyto účely, nabízíme RdBX za velmi příznivou cenu.

Přibližte nám největší výhody používání produktu RdBX.

Pokud mám být stručný je to především časová úspora a flexibilita. Mnoho firem určitě také ocení méně fyzické námahy při práci. Odpadá zde totiž nutnost kotvení pomocí speciálního nářadí a díky teleskopickým profilům není nutné řezání a následná likvidace odpadu. Pracovník se proto nemusí nahýbat a tím tak zbytečně zatěžovat klouby.

Marketing v dnešní době rozpočtových škrtů představuje v mnohých firmách jakýsi zbytečný nadstandard. Co všechno tedy předcházelo zavedení inovovaného produktu RdBX na český trh z hlediska vaší společnosti?

Zásadní byl průzkum trhu. Zde jsme se zaměřili na získání co možná největšího počtu informací od realizačních firem. Zajímalo nás jaké mají požadavky, co jim vadí a co by rádi změnili. Bylo také nutné změnit rozměry profilu, protože např. ve Švédsku je standardem profil 70mm, zatímco u nás je 75mm. Informace získané z průzkumu jsou důležité pro nalezení správné cesty jak prezentovat produkt na českém trhu. Názory koncových uživatelů jsou tedy naší společností respektovány a snažíme se jim vyjít vstříc.

Jak dlouho se prodává tento produkt na jiných trzích – např. ve Švédsku odkud firma Lindab pochází?

Na švédském trhu byl produkt RdBX zaveden v roce 2008. Firma Lindab ovšem není v tomto oboru žádným nováčkem. Tenkostěnné profily a profily pro sádrokartonové konstrukce na trh dodává již od roku 1998.

Má produkt RdBX přímého konkurenta?

Konkurence u produktu Lindab RdBX je dnes velká. Hovoříme zde nejen o konkurentech z řad zahraničních výrobců, ale také těch českých. Žádný produkt však nenabízí tento inovativní způsob kotvení pomocí klapky. Bavíme-li se tedy o systému kotvení neznám žádný produkt, který by mohl konkurovat. Tento systém je také chráněn celosvětovým patentem.

Jaký je Váš osobní cíl, coby produktový manažer RdBX – jakých cílů chcete s tímto produktem dosáhnout?

Byl bych rád, kdyby profily RdBX našly své místo na trhu a staly se standardem pro sádrokartonové příčky se šikmými stropy. Tento profilový systém má velkou šanci získat si oblibu u projektů s velkou metráží příček, kde se jeho výhody projeví asi nejvíce.

 
 
Reklama